کاهش سطح اضطراب با مصرف مکمل های پربیوتیک

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافته اند که مصرف روزانه مکمل های پربیوتیک(prebiotic) می تواند به کاهش سطح اضطراب کمک نماید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران “دانشگاه ساری”(University of Surrey) انگلستان، به بررسی این مورد پرداخته اند که آیا مصرف روزانه یک مکمل غذایی “پربیوتیک” (prebiotic) می تواند به بهبود وضعیت کلی در گروهی از افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال منجر شود یا خیر؟! این پژوهش نشان داد کسانی که دوز روزانه پربیوتیک را دریافت می کنند، سلامت روانی بهتری دارند چونکه سطح اضطراب آنها کاسته می شود و سلامت روده بهتری هم دارند.
پژوهشگران، گروهی متشکل از ۶۴ شرکت کننده زن سالم را که تشخیص بالینی کنونی یا پیشین در خصوص اضطراب نداشتند، مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان، دوز روزانه “گالاکتو الیگوساکارید” (GOS) پربیوتیک و یک دارونما را به مدت ۲۸ روز دریافت نمودند.
شرکت کنندگان، نظرسنجی هایی را در مورد شرایط سلامت خود همچون خلق و خو، اضطراب و کیفیت خواب تکمیل کردند و نمونه مدفوع خویش را هم برای تجزیه و تحلیل توالی میکروبیوم روده عرضه دادند.
دکتر ” کاترین کوهن کادوش”(Kathrin Cohen Kadosh)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این پژوهش، گام قابل توجهی در نشان دادن این مورد به حساب می آید که ما می توانیم از یک مکمل غذایی ساده و بی خطر برای بهبود سلامت روان در زنان جوان استفاده نماییم.
دکتر “نیکولا جانستون”(Nicola Johnstone)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این یک پژوهش هیجان انگیز است که ابعاد متفاوتی را در پژوهش های در ارتباط با سلامت روان عرضه می دهد. این پژوهش نشان داده است که اثرات پربیوتیک در یک گروه بالینی، برای پژوهش در مورد چندین نشانگر سلامت روان هم امیدوارکننده است.
این پژوهش، در مجله “Scientific Reports” به چاپ رسیده است.

منبع:

دسته‌ها