تماشای ماه کامل را از دست ندهید

خرید بک لینک: ماه کامل ˮصورتیˮ اواخر ماه آوریل(اوایل اردیبهشت) در آسمان نمایان خواهد شد و ارزش تماشا کردن دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نیوزویک، پدیده ی ماه کامل حدودا هر ماه یک دفعه رخ می دهد و زمانی اتفاق می افتد که زمین دقیقا بین خورشید و ماه قرار بگیرد. قمر زمین در روز دوشنبه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) در ساعت ۱۱: ۳۳ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۰: ۰۰ تهران) کامل خواهد شد. در این حالت قسمتی از ماه که به سمت زمین است کاملا روشن خواهد بود و دایره ای کامل در آسمان تشکیل می دهد.
بااینکه این پدیده در آمریکای شمالی “ماه صورتی” خوانده می شود اما ربطی به رنگ قمر زمین ندارد بلکه به سبب رویش گل های صورتی در این زمان از سال در منطقه ای در آمریکای شمالی است.
“ماه کاملی” که در روز ۲۶ آوریل نمایان می شود قابل توجه است برای اینکه یک “ابرماه” نیز هست. “ابر ماه” زمانی رخ می دهد که قمر زمین در کمترین فاصله ی ممکن به زمین قرار می گیرد.
بطور متوسط “ابرماه ها” هفت درصد بزرگ تر و ۱۵ درصد روشن تر از ماه معمولی هستند. اما برای بیشتر ناظران، تشخیص این تفاوت دشوار است. برای اینکه “ماه کامل” یک دفعه در ماه ظاهر می شود و نمی توان آنها را مستقیما با “ابرماه” مقایسه کرد.
“ابرماه” دیگری نیز در تاریخ ۲۶ ماه مه (پنجم خرداد) قابل مشاهده می باشد.
اگر نتوانستید این ماه کامل را مشاهده کنید مرکز برنامه ی تلسکوپ مجازی(The Virtual Telescope Project) در رم، ایتالیا بطور زنده تصاویری از آن پخش خواهدنمود.

منبع:

دسته‌ها