تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین بعلاوه فیلم

گروهی از مهندسان بتازگی موفق به طراحی و توسعه دستگاه پوشیدنی الکتروانسفالوگرافی موسوم به ˮCrownˮ شده اند که از آن می توان برای تجزیه و تحلیل فعالیت لوب پیشانی کاربران بهره برده و سپس به آنها در حفظ تمرکز و افزایش راندمان با کمک موسیقی کمک کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این دستگاه توسط پژوهشگران شرکت”Neurosity” توسعه یافته و قادر می باشد با کمک هشت سنسور الکتروانسفالوگرافی امواج مغزی مغز را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کند.
الکتروانسفالوگرافی یکی از پرکاربردترین تکنیک های غیرتهاجمی برای اندازه گیری فعالیت عصبی است. این فناوری اساساً فعالیت الکتریکی مغز را بوسیله الکترودهایی که روی پوست سر قرار می گیرند، ثبت می کند.
ثبت نوار مغزی، الکتروانسفالوگرافی یا الکترومغزنگاری ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل ستاندن سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال (معمولاً تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و آنالیز آن می شود.
بسته به سیگنال های مغزی کاربر این دستگاه موسیقی را که بطور خاص برای افزایش تمرکز او انتخاب شده پخش خواهدنمود.
از آنجائیکه توانایی تمرکز توسط لوب پیشانی مغز تنظیم می شود، دستگاه ‘Crown’ بر این ناحیه از مغز تمرکز دارد. دستگاه مذکور به یک برنامه همراه به نام Neurosity Shift متصل است که این برنامه نیز به حساب اسپاتیفای کاربر مرتبط می باشد.
بدین سبب Crown در حقیقت یک پخش کننده موسیقی مغزخوان است و کارش بدین ترتیب است که دستگاه امواج مغزی کاربر را تجزیه و تحلیل می کند و سپس مناسب ترین موسیقی را پخش می کند تا بتواند حالت تمرکز کاربر را حفظ کند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دسته‌ها