اختلال در پخش زنده اخبار؛ حمله سایبری به پارلمان و کانال تلویزیونی در استرالیا

خرید بک لینک: دو حمله هکری در استرالیا به اختلال در پخش زنده اخبار در یک کانال تلویزیونی و همین طور آفلاین شدن سرویس ایمیل پارلمان این کشور منجر گردیده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارشی جدید حمله سایبری به اختلال در پخش زنده کانال تلویزیونی «کانال ۹» استرالیا منجر گردیده است. بطور همزمان حمله ای دیگر سبب شد سیستم ایمیل پارلمان این کشور آفلاین شود.
روز گذشته در نتیجه حمله سایبری به کانال تلویزیونی مذکور، برنامه خبری صبحگاهی و همین طور اخبار ۵ عصر این شبکه پخش نشد. البته برنامه های آینده این شبکه تلویزیونی بطور نرمال پخش خواهد شد.
هنوز ماهیت این حمله مشخص نشده اما کانال ۹ مشغول بررسی است تا مشخص نماید آیا حمله سایبری مذکور یک اقدام خرابکارانه از طرف کشوری خارجی است یا خیر.
از سوی دیگر «اندرو هستی» دستیار وزیر دفاع استرالیا به نشریه News.com.au اعلام نمود دولت مجبور شده برای محافظت از سیستم خود در مقابل حمله سایبری به یک تهیه کننده سرویس، دسترسی به ایمیل های پارلمان را قطع کند.
هستی در این زمینه اظهار داشت: این رویداد به ما یادآوری می کند مردم استرالیا نمی توانند درباره امنیت سایبری خود مغرور باشند. امنیت سایبری یک تلاش و مسئولیتی دسته جمعی است. بسیار مهمست که کسب وکارها و سازمان های استرالیایی نسبت به این نوع تهدید هشیار باشند و گام های لازم برای تامین حاکمیت دیجیتال را بردارند.

منبع:

دسته‌ها