بدافزاری که به زبان برنامه نویسی غیرقابل کشف نوشته شده

خرید بک لینک: محققان امنیتی مؤسسه پروف پوینت از شناسایی بدافزاری جدید اطلاع داده اند که به یک زبان برنامه نویسی خاص و غیرقابل کشف نوشته شده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زد دی نت، بدافزار مورد اشاره که نیمزالودر نام دارد، به زبان برنامه نویسی نوشته شده که به ندرت برای طراحی بدافزار و ویروس و غیره به کار گرفته می شود.
این زبان برنامه نویسی Nim نام دارد و شناسایی و تحلیل محتوای کدهای نوشته شده با آن کار دشواری است. بدافزار نیمزالودر برای انجام حملات سایبری به کامپیوتر های مجهز به سیستم عامل ویندوز قابل استفاده می باشد و به هکرها امکان می دهد فرامین مورد نظر خویش را از راه دور بر روی کامپیوتر های افراد قربانی اجرا کنند.
در نهایت از این طریق کنترل کامپیوتر های هدف، سرقت اطلاعات حساس و انتقال بدافزار مورد اشاره به دیگر کامپیوتر ها ممکن می شود. گفته می شود این بدافزار توسط یک گروه هکری به نام TA۸۰۰ نوشته شده که تاکنون صنایع گوناگونی را در آمریکای شمالی هدف قرار داده است.
گروه مورد اشاره قبلاً بدافزار دیگری به نام بازارلودر را هم منتشر نموده بود که یک تروجان برای تسهیل دسترسی به کامپیوتر های مجهز به ویندوز است و نصب باج افزارهای مختلف را ممکن می کند. توزیع هر دو بدافزار از راه ایمیل های فیشینگ انجام می شود. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد دامنه تخریب این بدافزارها در دست نیست.

منبع:

دسته‌ها