شاید این مرد ۴۰ ساله اولین مبتلا به کووید-۱۹ باشد

دانشمندان سازمان بهداشت جهانی در روند تحقیقات خود با فردی که می تواند ˮبیمار صفرˮ(اولین فرد) مبتلا به کووید-۱۹ باشد صحبت کردند. اگر او نخستین فردی باشد که در معرض ویروس قرار گرفته بدین سبب مکان نخستین انتقال ویروس به یک فروشگاه مواد غذایی در ˮووهانˮ برمی گردد و نه به بازار بدنام ˮهونانˮ.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از بی جی آر، نخستین تحقیقات رسمی سازمان بهداشت جهانی درمورد کروناویروس چند هفته پیش به انتها رسید و این نتایج اولیه همچنان نتوانست پاسخ مناسبی برای شروع و منشا کووید-۱۹ بدهد. بعد از چندین ماه برنامه ریزی پژوهشگران دریافتند که محتمل ترین توضیح ممکن برای بسط کووید-۱۹ انتقال حیوان به انسان است اما معین نیست از چه حیوانی و چه زمانی ویروس وارد بدن انسان ها شده است. در روند این تحقیقات دانشمندان سازمان بهداشت جهانی با فردی که می تواند بیمار “صفر” (اولین مبتلا) باشد صحبت کردند. اگر او نخستین فردی باشد که در معرض ویروس قرار گرفته بدین سبب مکان نخستین انتقال ویروس به یک فروشگاه مواد غذایی در ووهان چین برمی گردد و نه به بازار بدنام هونان(Huanan). داستان او همین طور نشان میدهد که انتقال کووید-۱۹ ممکنست پیش از اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ یعنی زمانی که نخستین مورد گزارش شد شروع شده باشد.
مجله ی وال استریت گزارش می دهد: مقامات سازمان بهداشت جهانی فردی را که احتمال دارد “بیمار صفر” باشد در ووهان ملاقات کردند. این مرد در دهه ی ۴۰ زندگی اش است و کارمند است. بنظر می رسد وی در تاریخ ۸ دسامبر آلوده به ویروس شده باشد. او برای یک شرکت خصوصی کار می کند و بتازگی هیچ سفری نرفته است.
دکتر پیتر بن امبارک(Peter Ben Embarek) می گوید: او زندگی معمولی و کسل کننده دارد بدون هیچ فراز و نشیبی.
دکتر پیتر دازاک(Peter Daszak) اظهار داشت: تفریح اصلی او گشت زدن در اینترنت است.
این “بیمار صفر” به سازمان بهداشت جهانی گفته است که خانواده اش از فروشگاه غذایی دیگری خرید می کردند و نه از بازاری که بعنوان آغازگر شیوع ویروس شناخته شده است. چین نیز ماه ها پیش اعلام نموده که این بازار منبع کووید-۱۹ نبوده است.
دانشمندان نتوانستند اطلاعات و جزئیاتی از بازاری که این مرد ادعا می کرد از آن خرید می کنند به دست آورند. دازاک به سی ان ان اظهار داشت: بااینکه که تست والدین این فرد منفی شده است اما چین باید ارتباطات آنها در فروشگاه را پیگیری کند.
مشخص نیست والدین این فرد چه نوع تستی انجام داده اند برای اینکه در ابتدای ماه دسامبر ۲۰۱۹ هیچ نوع تستی برای کرونا وجود نداشت برای اینکه هچ کس به دنبال یافتن این بیماری خاص نبود. آزمایش آنتی بادی نیز می تواند مشخص نماید آیا فرد به کرونا مبتلا شده است یا خیر اما این آنتی بادی ها بعد از چند ماه از بین می روند.
در این گزارش اشاره شده که سازمان بهداشت جهانی می خواهد این بازار را بررسی کند تا مشخص نماید چه نوع حیواناتی در آن فروخته می شود. آنها همین طور می خواهند بفهمند آیا از ۱۷۴ مورد مبتلاشدن در ماه دسامبر ۲۰۱۹ کسی به این بازار رفت و آمد می کرده یا خیر. ووهان حدود ۴۰۰ مرکز فروش مواد غذایی دارد که به جمعیت ۴۰۰ میلیونی غذا می رسانند.
محققان سازمان بهداشت جهانی می گویند که در بازار هونان حداقل دو نوع حیوان که می توانند انتقال دهنده ی ویروس باشند پیدا شده است: راسوی سرنواری و خرگوش
محققان همین طور اشاره کردند که ویروس بعد از نخستین برخورد به شدت گسترش یافته که می تواند نشان دهد این شیوع از مکان دیگری شروع شده است.
تئا فیشر(Thea Fischer) یک اپیدمولوژیست و عضو سازمان بهداشت جهانی از دانمارک به خبرنگاران در ووهان اظهار داشت: شواهد دقیقی از انتقال ویروس خارج از بازار وجود دارد و بنظر می رسد احتمال آن که این مکان منبع شیوع بیماری باشد کم است.
محققان همین طور می گویند ممکنست این مرد ۴۰ ساله “بیمار صفر” نباشد بلکه مردی مسن تر که اول ماه دسامبر علائمی از بیماری نشان داد اولین مبتلای به کووید-۱۹ بوده باشد. پزشک معالج این مرد مسن می گوید که او بیماریهای مزمن دیگری نیز داشته و نمی توانسته صحبت کند و نزدیکان او زمان بروز نخستین علایم را تخمین زدند. سازمان بهداشت جهانی در ایام آینده گزارشی منتشر خواهدنمود که مطالعات دیگری برای یافتن منشا همه گیری در آن وجود دارد.

دسته‌ها