نیکاراگوئه وزارت امور فضایی فرازمینی تاسیس می کند

خرید بک لینک: کشور نیکاراگوئه بمنظور توسعه کارهای فضایی خود در حال تاسیس وزارت خانه ای با نام عجیب ˮامور فضایی فرازمینی، ماه و سایر اجرام آسمانیˮ است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نیکاراگوئه توجه ویژه ای به آسمان ها کرده است. این کشور واقع در آمریکای مرکزی در حال تاسیس وزارت خانه ای با نام عجیب وزارت ملی امور فضایی فرازمینی، ماه و سایر اجرام آسمانی است.
لایحه تأسیس این وزارت در این هفته با کمی دردسر از جانب شورای ملی نیکاراگوئه با ۱۵ رای ممتنع از ۷۶ عضو شورا تصویب گردید.
بااینکه ارتش نیکاراگوئه برنامه فضایی ندارد، اما بر این وزارت خانه نظارت خواهدنمود. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که این وزارت، توسعه کارهای فضایی را با هدف گسترش ظرفیت های این کشور در زمینه های آموزش، صنعت، علوم و فناوری ترویج خواهدنمود.
با این وجود، منتقدان این تصمیم می گویند که نیکاراگوئه نه توانایی فنی و نه منابع مالی لازم برای انجام چنین کاری را دارد. “جیمی اینسر بارکوئرو” رئیس آکادمی جغرافیا و تاریخ نیکاراگوئه به سی ان ان اظهار داشت: ما از نظر علمی قادر به انجام این نوع تحقیقات نیستیم.
نیکاراگوئه در حالی مشغول تاسیس این وزارت خانه است که بعد از شدت گرفتن اعتراضات ضد دولتی در سال ۲۰۱۸ با مشکلات عمیق اجتماعی و اقتصادی روبرو است.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دولت نیکاراگوئه در تامین غذا و سوخت برای شهروندان خود مشکل دارد و هنوز نتوانسته هیچ یک از واکسن های کووید-۱۹ را تامین کند.
بااینکه بنظر می رسد که حالا واقعاً بهترین زمان برای تاسیس آژانس فضایی نیکاراگوئه نیست، اما شاید این کشور توانست با تاسیس این وزرات، قدم اول را برای رسیدن به مریخ در آینده بردارد.
در عین حال، ایالات متحده به توسعه نیروی فضایی خود ادامه می دهد. “دونالد ترامپ” رئیس جمهور پیشین آمریکا که در ابتدا این ایده را بعنوان یک شوخی مطرح می کرد، سرانجام شاخه ششم ارتش آمریکا را موسوم به نیروی فضایی تاسیس کرد و “جو بایدن” رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز می خواهد این نیرو را حفظ کند، بااینکه ممکنست اهداف آن دستخوش تغییر شود.

منبع:

دسته‌ها