واکسن جدیدی که سلول های سرطانی را تا ۴ سال بعد از درمان تحت کنترل نگه می دارد

به گزارش خرید بک لینک یک واکسن جدید با انجام تحقیقات روی هشت بیمار مبتلا به سرطان ملانوما که در معرض خطر بالای عود قرار داشتند، ساخته شده که می تواند سلول های سرطانی را تا چهار سال بعد از انجام درمان تحت کنترل نگه دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، همه ما بیماری مخوف سرطان را می شناسیم. نام بردن از آن سبب لرزه بر اندام می شود. باآنکه به صورت مداوم روش های درمانی جدیدی برای این بیماری کشف می شود، اما باز هم آمار مبتلایان و قربانیان بر اثر این بیماری بیداد می کند.
حالا محققان موسسه سرطان “دانا فاربر”(Dana-Farber)، بیمارستان “بریگهام و زنان”(Brigham and Women’s) و موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و دانشگاه “هاروارد” واکسن جدیدی به نام “نئووکس”(NeoVax) ساخته اند که می تواند در مبارزه با سرطان مثمر ثمر واقع شود.
مطابق با اعلامیه مطبوعاتی جدید دانشمندان سازنده این واکسن جدید، “نئووکس” در پیشگیری از رشد تومور در بیماران مبتلا به ملانوم موفق عمل کرده است.
“ملانوما “(Melanoma) به تومور با منشاء سلول های ملانین دار می گویند. این تومور بدخیم اصولاً یک تومور پوستی است. این نوع سرطان به سرعت می تواند در بدن گسترش یابد.
یافته های حاصل از آزمایش این واکسن به صورت آنلاین در مجله نیچر مدیسین(Nature Medicine) انتشار یافته است و این نشریه اثر آنرا چهار سال بعد از تجویز به نمایش می گذارد.
“کاترین جی وو” نویسنده مسئول این مطالعه اظهار داشت: این یافته ها نشان داده است که یک واکسن نئوآنتی ژن می تواند پاسخ ایمنی با دوام را در بیماران مبتلا به ملانوم تحریک کند.
وی ادامه داد: ما شواهدی یافتیم که پاسخ ایمنی اولیه و هدفمند در طول سال ها گسترش یافته است و از بیماران در مقابل این بیماری به صورت مداوم محافظت می کند.
این مطالعه روی هشت بیمار که تحت عمل جراحی ملانومای پیشرفته قرار گرفته بودند، اما در معرض خطر عود قرار داشتند، انجام شد. حالا این هشت بیمار بعد از چهار سال از گذشت تزریق واکسن “نئووکس”، زنده و سالم هستند و همینطور شش نفر از آنها هیچ نشانه ای از بیماری فعال ندارند.
“پاتریک ای اوت” از محققان ارشد این مطالعه اظهار داشت: ما شواهدی از هر آنچه را که در یک پاسخ ایمنی قوی و پایدار به دنبال آن بودیم، پیدا کردیم.
این واکسن جدید کاملاً هیجان انگیز است، اما لازم است مطالعات بیشتری با گروه های بزرگتری از بیماران صورت گیرد تا کارایی این واکسن واقعاً مشخص شود.
هم اکنون “اوت” می گوید که نتایج تحقیقات، نشانه ای قوی است که نشان داده است این واکسن می تواند به کنترل تومورهای متاستاتیک کمک کنند.

منبع:

دسته‌ها