طراحی جلیقه خنک کننده برای کادر درمان

خرید بک لینک: پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه رادبود در هلند با الهام از جلیقه خنک کننده ای که برای ورزشکاران در المپیک تابستانی طراحی شده، جلیقه های خنک کننده ای طراحی نموده اند که کادر درمان بیمارستان ها که به سبب شیوع بیماری کووید-۱۹ مجبور به پوشیدن تجهیزات حفاظتی شخصی در طولانی مدت هستند، می توانند از آن استفاده کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، گرچه پوشیدن تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) در بیمارستان ها برای کادر درمان ضروری می باشد، اما باید اظهار داشت که کادر درمان در هنگام پوشیدن تجهیزات محافظتی احساس راحتی نمی کنند و گرفتار استرس گرمایی (heat stress) می شوند. بیشتر کارکنان بیمارستان ها گفته اند که هنگام پوشیدن این جلیقه احساس راحتی بیشتری دارند و الان این تجهیزات به قسمتی از تجهیزات استاندارد مرکز پزشکی دانشگاه رادبود اضافه شده است.
تجهیزات حفاظتی شخصی در ایمن نگه داشتن کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی در ضمن بیماری همه گیر کووید-۱۹ نقش بسیار مهمی داشته اند، اما این به آن مدلول نیست که پوشیدن آن در طولانی مدت راحت است. استفاده از این تجهیزات می توانند ناراحت کننده و دست و پا گیر باشند و در صورت پوشیدن برای مدت طولانی می توانند به مشکلات ناشی از گرمای بسیاری منجر شوند. پژوهشگران این مطالعه اعلام کردند دمای بدن کادر بهداشت و درمان در ضمن شیفتی که از تجهیزات حفاظتی شخصی به مدت سه ساعت متوالی بهره برده اند، می تواند به بیش از ۳۶ درجه سانتیگراد (۹۷ درجه فارنهایت) برسد.
بهبود آسایش کارمندان موجب بهبود حال آنها شده و در عملکرد آنها نیز تاثیر می گذارد. پژوهشگران با در نظر گرفتن این مسائل تصمیم گرفتند، با الهام از جلیقه خنک کننده ای که جهت استفاده ورزشکاران در بازی های المپیک تابستانی توکیو طراحی شده، یک جلیقه برای کادر درمان طراحی نمایند.
“ثیس اسوگلز”(Thijs Eijsvogels)، محقق این مطالعه اظهار داشت: جلیقه های خنک کننده ورزشکاران جهت استفاده توسط کادر درمان مناسب نبودند؛ برای اینکه آنها برای خنک سازی تهاجمی بدن قبل یا پس از انجام کارهای جسمی طراحی شده اند. طی این مطالعه قدرت خنک کننده جلیقه اصلاح شده و توسعه داده شده ما برای کادر درمان کمتر است، اما مدت زمان بیشتری کار می کند.

جلیقه ها می بایست پیش از استفاده در یخچال نگهداری شوند. کارمندان جلیقه ها را روی لباس فرم خود و زیر تجهیزات حفاظتی شخصی می پوشند. جلیقه ها از ۳۶ جیب شامل مواد تغییر فاز در یک پوسته پلی اورتان ترموپلاستیک تشکیل شده اند.
در یک آزمایش با حضور ۱۷ پرستار، آنها گفتند که هنگام پوشیدن جلیقه احساس راحتی بیشتری دارند، بااینکه تأثیر آنها بر دمای هسته بدن کم است، اما پرستاران جلیقه دار هنگام کار ضربان قلب پایینتری داشتند و این نشان میدهد که آنها ممکنست آرامش بیشتری داشته اند. بدون جلیقه خنک کننده، تقریباً ۹۰ درصد پرستاران احساس ناراحتی و گرما می کنند؛ اما با جلیقه خنک کننده، فقط ۲۰-۳۰ درصد از کادر درمان احساس گرما می کنند.

منبع:

دسته‌ها