ماموریت های جدید ناسا برای درک بهتر خورشید اعلام شدند

خرید بک لینک: ناسا بتازگی از تصمیمش برای انجام دو ماموریت هلیوفیزیک برای درک بهتر ساختار خورشید و سیستمی که آب و هوای فضایی در نزدیکی زمین را کنترل می کند، آگاهی داد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا در دو ماموریت هلیوفیزیک شرکت خواهدنمود که می تواند داده های لازم را برای درک بهتر طوفان های خورشیدی و بطور کلی آب و هوای فضایی به آنها عرضه نماید.
این آژانس بطور رسمی مشارکت خودرا در دو ماموریت اعلام نمود که یکی از آنها “ماموریت تلسکوپ طیف سنجی فرا بنفش اپسیلون” (EUVST) و دیگری “کاوشگر تصویربردار زیمان فوارن الکتریکی” (EZIE) است. آنها دو ماموریت از سه ماموریت در رابطه با آب و هوای فضایی بودند که ناسا در سپتامبر ۲۰۱۹ برای انجام آنها و مطالعه مفهوم این ماموریت ۹ ماهه ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرد.
ماموریت EUVST یک پروژه تلسکوپ خورشیدی است که به بررسی اینکه “چگونه جو خورشید، بادهای/طوفان های خورشیدی و مواد خورشیدی را که بر میزان تابش فضا تأثیر می گذارد و آزاد می کند” می پردازد. این پروژه که مقرر است در سال ۲۰۲۶ صورت گیرد، توسط آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) هدایت می شود؛ اما ناسا ۵۵ میلیون دلار برای انجام این ماموریت هزینه کرده است. مشارکت های ناسا در این ماموریت شامل سخت افزارهایی مانند ردیاب های فرابنفش، الکترونیک پشتیبانی، اجزای طیف سنج و یک تلسکوپ راهنما است.
در همین حال ماموریت EZIE از سه ماهواره کوچک جهت بررسی فوران الکتریکی شفقی یا جریان الکتریکی بر فراز قطب های اتصال شفق قطبی به مغناطیس کره زمین استفاده خواهدنمود. دانشمندان می خواهند فوران الکتریکی را مورد بررسی قرار دهند، برای اینکه این رخداد همان پدیده ای است که موجب ایجاد شفق قطبی می شود و می تواند در سیگنال های رادیویی و ارتباطی نیز تداخل بوجود آورد و همین طور به فضاپیما در مدار لطمه برساند.
آژانس های فضایی این نوع ماموریت ها را ارسال می کنند تا بتوانند اطلاعات لازم برای درک فیزیک پشت پدیده های مختلف خورشید را جمع آوری کنند. در ماه آگوست ناسا پنج ماموریت دیگر زیرمجموعه ماموریت های هواشناسی فضایی را انتخاب نمود و به هرکدام از آنها ۱.۲۵ میلیون دلار برای انجام یک مطالعه مفهومی اختصاص داد. هدف نهایی این است که بتوانند رویدادهایی مانند شراره های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی را پیش بینی کنند تا بتوانند از فضانوردان، فضاپیماها و سایر فناوری ها در آینده محافظت کنند.

منبع:

دسته‌ها