حاکمیت سایبری خارج از کشور-۱۹ اروپا مقابل شرکتهای فناوری آمریکایی متحد می شود

خرید بک لینک: اتحادیه اروپا و مقامات انگلیسی پیش نویس قانونی را تهیه کرده اند که به سبب آن شرکت های فناوری آمریکایی که رفتارهای انحصارطلبانه داشته باشند، به شدت محدود می شوند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از نیویورک تایمز، برمبنای تفاهم نامه ای که روز سه شنبه دراین زمینه بین انگلیس و اتحادیه اروپا به امضا رسیده، نظارت بر عملکرد شرکت های فناوری و به خصوص شرکت های فناوری آمریکایی فعال در قاره اروپا تشدید شده و قوانین نظارتی جدیدی دراین زمینه وضع می شود تا این شرکتها هم برای حذف محتوای مضر و تشدیدکننده تبعیض های نژادی و قومی و سیاسی جدی تر عمل کنند و هم از انحصارطلبی تجاری و کوشش برای به حاشیه راندن رقبای خود بکاهند.
هدف از اجرای این طرح اعمال سختگیری بیشتر بر شرکت هایی مانند آمازون، اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت است. جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی و بی کیفیت بوسیله پلت فرم های این شرکتها و نیز جلوگیری از نفرت پراکنی نیز در این طرح پیش بینی شده است.
همچنین شرکت های فناوری مورد اشاره باید اطلاعات بیشتری در مورد ارائه برخی خدمات خود مانند نمایش آگهی های هدفمند به کاربران مختلف عرضه کنند. انگلیس که در حال خروج از اتحادیه اروپاست می خواهد شرکت های فناوری که پلت فرم آنها بستری برای نمایش محتوا در پشتیبانی از تروریسم، خودکشی و سوء استفاده از کودکان باشد را میلیون ها پوند جریمه کند.
کریستوف شمون مدیر امور سیاست گذاری بین المللی بنیاد مرزهای الکترونیکی در این مورد گفته است: اتحادیه اروپا می خواهد به رهبر قانون گذاری در مورد شرکت های فناوری مبدل شود و قدرت نامحدود آنها را محدود کند. سال ۲۰۲۱ سال کنترل جدی مؤسسات فناوری آمریکایی بزرگ خواهد بود.
در طرح اتحادیه اروپا پیش بینی شده که اگر شرکت های فناوری آمریکایی رویه خودرا تغییر ندهند مجبور به پرداخت ۶ تا ۱۰ دلار از درآمد سالیانه خود بعنوان جریمه خواهند بود.

منبع:

دسته‌ها