با بروز رسانی جدید؛ فیسبوک از واتساپ هم برای تبلیغات استفاده می نماید

واتساپ همچون برنامه های زیرمجموعه فیسبوک است که تابحال از نمایش پیام های تبلیغاتی خودداری کرده بود، اما این رویه به زودی تغییر می کند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انترپرنور، فیسبوک، پیام رسان آن و نیز اینستاگرام به شکل گسترده پیام های تبلیغاتی برای کاربران نمایش می دهد و فیسبوک هر سال از این طریق میلیاردها دلار درآمد به جیب می زند. واتساپ با نزدیک به دو میلیارد کاربر تابحال دراین زمینه فعال نبود. ولی فیسبوک می خواهد از ظرفیت تبلیغاتی واتساپ نیز برای درآمدزایی استفاده نماید.
در این میان نگرانی هایی در مورد نقض حریم شخصی کاربران واتساپ برای نمایش پیام های تبلیغاتی به وجود آمده است. فیسبوک حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران واتساپ که در عین حال از اینستاگرام و فیسبوک نیز استفاده می نمایند را در اختیار دارد و ممکنست از این اطلاعات برای شخصی سازی پیام های تبلیغاتی استفاده نماید.
تبلیغات واتساپ در قالب بنر در محیط این اپلیکیشن قابل مشاهده هستند و بر خلاف برخی پیام رسان های دیگر به شکل پیام چت برای افراد ارسال نمی شوند. کاربران در صورت لمس این بنرها به سایت های تبلیغاتی هدایت می شوند. احتمالاً با نخستین به روزرسانی جدید واتساپ کاربران شاهد این تغییرات خواهند بود.

دسته‌ها