الگوریتم هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی برای طراحی کارآمد ربات ها

به گزارش خرید بک لینک پژوهشگران دانشگاه ام.آی. تی، یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه کرده اند که می تواند به طراحی کارآمد ربات ها کمک نماید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، پژوهشگران دانشگاه “ام.آی. تی”(MIT)، یک الگوریتم هوش مصنوعی معروف به “روبوگرامر”(RoboGrammer) طراحی نموده اند که می تواند ربات های خویش را طراحی کند.
روبوگرامر هنوز به کمک انسان نیاز دارد و نمی تواند چیزی را به تنهایی بسازد، اما این الگوریتم بخصوص در طراحی یک بدن ایده آل برای مجموعه ای از شرایط عرضه شده مهارت دارد و همین توانایی، آنرا به یک ابزار پرارزش برای متخصصان رباتیک که به ایده های جدید نیاز دارند، تبدیل می کند.
مهندسان دانشگاه ام.آی. تی، روبوگرامر را در یک محیط مجازی آزمایش کردند که ربات ها در آن مجبور بودند از موانع خاصی مانند کف لغزنده و یا مجموعه ای از پله ها عبور کنند.
روبوگرامر در اولین تلاش خود، با استفاده از بخش های مجازی که به آن داده شده بود، ربات هایی ساخت که بیشتر آنها بیهوده بودند، اما بعد از کمی راهنمایی های انسانی و الهام از بندپایان در جهان واقعی، این الگوریتم توانست بدنی را برای انجام دادن وظایف عرضه شده تنظیم کند.
برای نمونه، این الگوریتم بدنی شبیه به مارمولک جهت استفاده روی زمین نرم ساخت و سپس آنها را جهت استفاده روی سطح یخی، محکم تر کرد. این الگوریتم برای سطح یخی، بدنی را به کار برد که می توانست خویش را با کمک دو بازو به جلو بکشد و سپس بلغزد.
“آلن ژائو”(Allan Zhao)، پژوهشگر علوم کامپیوتر دانشگاه ام.آی. تی و سرپرست پروژه، اظهار داشت: شاید روبوگرامر نتواند همه جزئیات در ارتباط با یک ربات کامل را طراحی کند، اما می تواند ایده هایی را برای نحوه دسترسی به یک پروژه خاص رباتیک از زاویه ای جدید در اختیار مهندسان انسان بگذارد.

منبع:

دسته‌ها