تایید کارآیی ساعت اپل برای مقابله با کابوس های شبانه

خرید بک لینک: افراد مبتلا به کابوس های شبانه ناشی از اختلال اضطراب بعد از سانحه از این پس می توانند از یکی از اپلیکیشن های ساعت هوشمند اپل برای مقابله با این مشکل استفاده کنند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، اداره غذا و داروی ایالات متحده تأیید کرده که اپلیکیشن نایت ویر ساعت اپل می تواند به مبتلایان با مشکل مورد اشاره کمک نماید تا شب ها خواب راحت تری داشته باشند. این اپلیکیشن بطور ویژه برای افرادی طراحی شده که با یک بیماری حاد روانی موسوم به اختلال اضطراب بعد از سانحه دست به گریبان هستند.
بیماری مورد اشاره معمولاً بعد از مشاهده، تجربهٔ مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس زا و لطمه زای شدید روی می دهد. بیمار نسبت به این تجربه ها احساس ترس و درماندگی می کند، اغلب رفتارهای آشفته و حاکی از بی قراری بروز می دهد و مدام تلاش می کند از یادآوری رویداد و سانحه اجتناب کند. حوادثی همچون سوءاستفاده جنسی، تصادف، سوانح طبیعی مانند زلزله، جنگ و غیره می تواند سبب وقوع این بیماری روانی شود.
اپلیکیشن مورد اشاره با بررسی حرکات فرد و نیز داده های ضربان قلب او، شخص بیمار را در زمان آغاز کابوس تا حدی بیمار می کند. این کار بوسیله ایجاد حالت لرزش بر روی مچ دست بیمار انجام می شود و هشیاری نسبی فرد در زمان آغاز کابوس موجب می شود تا این روند متوقف شده و فرد بتواند به شرایط عادی بازگردد.
اپل تاکید کرده که استفاده از این اپلیکیشن چاره نهایی برای بیماری اختلال اضطراب بعد از حادثه نیست و باید در کنار روش های درمانی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. البته لرزش های ناشی از استفاده از اپلیکیشن مورد اشاره خطری برای سلامت افراد ندارد.

منبع:

دسته‌ها