عکس روز آژانس فضایی اروپا افزایش و کاهش سطح آب دریاها در طول ۲۶ سال

آژانس فضایی اروپا به تازگی ویدیویی کوتاه در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر نمود و در آن درباره کاهش سطح آب دریاها در بعضی مناطق صحبت کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، حتی اگر سطح آب اقیانوس ها در مقیاس جهانی به صورت متوسط ۳.۳ میلی متر در سال افزایش یافته باشد، آیا می دانید در بعضی نقاط جهان مناطقی وجود دارد که در آنجا سطح آب دریاها در حال کاهش است؟ این انیمیشن روند منطقه ای سطح دریاها از ژانویه ۱۹۹۳ تا اکتبر ۲۰۱۹ را نشان داده است. رنگ قرمز نشان داده است که در آن سطح آب دریا افزایش یافته و رنگ آبی هم نشان دهنده کاهش سطح آب دریاها است. علل مختلفی برای این تغییرات منطقه ای وجود دارد که دمای مختلف آب دریا، جریان های اقیانوسی، تغییر در بادها و فشارهای جوی متوسط، تنظیمات گرانشی حاصل از دست دادن یخ و تغییر در مقدار آب در خشکی را می توان از علل آن برشمرد.
نظارت بر افزایش سطح آب دریا دقیقاً وظیفه ماهواره جدیدی به نام “سنتینل-۶ مایکل فرایلیچ”(Sentinel-۶ Michael Freilich) که بزودی پرتاب خواهد شد، است. ناسا می گوید که هدف اساسی سنتینل-۶ اندازه گیری سطح اقیانوس ها است. سنتینل-۶ حاصل همکاری ایالات متحده و اروپا است. سنتینل-۶ یکی از دو ماهواره ای است که مأموریت کوپرنیکس سنتینل-۶/جیسون-سی اس را تشکیل می دهد.
همینطور مقرر است در این مأموریت اطلاعاتی جمع آوری شود تا به پیشبینی هوا، تغییرات دما در جو و رطوبت بپردازد. در این پروژه از دو ماهواره تحت عناوین “سنتینل-۶آ” و “سنتینل-۶بی” استفاده خواهد شد که به فاصله پنج سال از هم پرتاب خواهند شد. تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مأموریت سنتینل-۶/جیسون-سی اس سابقه ۴۰ ساله سطح آب دریا را بررسی خواهد نمود و برای ناسا و آژانس فضایی اروپا اطلاعاتی دقیق تر و حساس تر راجع به رفتار انسان ها برای تغییر زمین و آب وهوا فراهم خواهد نمود. البته گفتنی است پرتاب این ماهواره ها تا قبل از ۱۰ نوامبر سالجاری میلادی انجام نخواهد شد اما اگر این ماهواره پرتاب شود داده های اساسی برای درک بهتر علوم آب و هوا، سیاستگذاری و پشتیبانی از ۶۰۰ میلیون نفری که در مناطق ساحلی صدمه پذیر زندگی می کنند، عرضه خواهد کرد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع:

دسته‌ها