برای نخستین بار یک زن هندی تبار در دانشگاه کمبریج رئیس دپارتمان شد

به گزارش خرید بک لینک برای نخستین بار، یک زن هندی تبار ریاست یکی از دپارتمان های دانشگاه کمبریج را به عهده گرفت.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از هندوستان تایمز، یک زن جامعه شناس هندی تبار به ریاست دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه کمبریج انتخاب گردید تا به نخستین زن هندی تبدیل گردد که به چنین جایگاهی دست یافته است.
“مانالی دسای”( Manali Desai) با این موفقیت نه تنها نخستین زن هندی است که ریاست یکی از دپارتمان های دانشگاه ۸۱۱ ساله کمبریج را به عهده می گیرد، بلکه نخستین زن رنگین پوست است که چنین سمتی دریافت می کند.
“دسای” که خویش را تلفیقی از سه فرهنگ مختلف می داند، اظهار داشت: من در آمریکا متولد شدم ولی همان اوایل به هند رفتیم. بعد از آن به لندن رفتم و دو سال پایانی مدرسه خویش را در آنجا گذراندم.
وی سپس به آمریکا بازگشت و در دانشگاه میشیگان در رشته اقتصاد تحصیل کرد و دوره دکتری خویش را در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گذراند.
دسای قبل از پیوستن به دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۳ میلادی، در آمریکا و در مدرسه اقتصاد لندن تدریس می کرد.
اغلب تحقیقات دسای بر سیاست و جنبش های اجتماعی هند متمرکز بوده است و تابحال چندین کتاب نوشته است.
دسای در ارتباط با انتصاب به این سمت جدید اظهار داشت: ما در یک مرحله مهم قرار داریم. رشته جامعی شناسی همواره با پرسش های بزرگی همچون فقر، جنگ، نابرابری های اجتماعی و تغییرات آب و هوا رو به رو بوده است.
وی ادامه داد، ما در چند سال گذشته، شاهده تحولات و گسستگی های شگرفی در زندگی هستیم.
جهان با یک پاندمی مواجه می باشد و حرکت ها و جنبش های “زندگی سیاه پوستان مهم است” انجام می شود. جامعه شناسی ابزاری را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم دنیای اطراف خویش را درک نماییم. پس من فکر می کنم دپارتمان جامعه شناسی مکانی مناسب جهت بررسی این اوضاع است.

منبع:

دسته‌ها