واکسن کرونای جانسون اند جانسون مانع از ابتلای شدید همسترها شد

به گزارش خرید بک لینک محققان شرکت داروسازی ˮجانسون اند جانسونˮ می گویند تزریق واکسن کووید-۱۹ این شرکت از بیماری شدید در همسترها جلوگیری می کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، محققان شرکت “J&J” همسترها را ابتدا با یک دوز از واکسن کووید-۱۹ واکسینه کردند و آنها را چهار هفته بعد در معرض کروناویروس قرار دادند که در نهایت مشخص شد همسترهای واکسینه شده وزن کمتری نسبت به همسترهای واکسینه نشده دارند و بیماری های شدید مانند ذات الریه یا مرگ و میر را تجربه نمی کنند.
این شرکت حالا اعلام نموده است که واکسن بالقوه کروناویروس آن از مبتلا شدن به بیماری شدید در گروه کوچکی از همسترهای طلایی سوریه ای جلوگیری کرده است.
محققان می گویند این واکسن آنتی بادی ها یا پادتن های خنثی کننده را که به عقیده محققان برای ایجاد ایمنی در مقابل ویروس لازم است، در همسترهایی که این واکسن به آنها تزریق شده، به وجود آورده است.
“پائول استافلز” مدیر ارشد علمی “J&J” اظهار داشت: این مطالعه پیش بالینی، اعتماد ما را به واکسن بالقوه کووید-۱۹ بیشتر کرد. با آزمایشات مرحله سوم که برای شروع از همین ماه جاری برنامه ریزی شده است، ما همچنان متعهد هستیم که توانایی تولید و توزیع خویش را گسترش دهیم تا در صورت ایمن بودن و موثر بودن این واکسن در انسان، امکان دسترسی جهانی به آنرا فراهم نماییم.
نتایج امیدوار کننده در همسترها لزوماً به این مفهوم نیست که این واکسن همان سطح محافظت را در انسان هم ایجاد می کند، اما محققان خاطرنشان کردند که این نتایج از آنجائیکه بیماری کووید-۱۹ در بعضی از انسان ها منجر به بیماری شدید می شود، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
شرکت “جانسون اند جانسون”(J&J) یکی از چندین شرکتی است که روی تولید واکسن کروناویروس جدید کار می کند و می خواهد آنرا به سرعت در سرتاسر جهان توزیع کند. این شرکت انتظار دارد همین ماه جاری آزمایش های واکسن خویش را روی ۶۰ هزار نفر آغاز کند. این بزرگترین آزمایش واکسن کرونا تابحال خواهد بود.
وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در تاریخ پنج اوت اعلام نمود که با شرکت “Janssen” که زیرمجموعه دارویی شرکت “J&J” است برای خرید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به توافق رسیده است. برپایه این اعلام، این معامله به دولت فدرال امکان سفارش ۲۰۰ میلیون دوز اضافی را می دهد.
شرکت “J&J” می گوید که در ساخت واکسن کروناویروس خود از همان فناوری های ساخت واکسن آزمایشی ابولا که در اختیار مردم جمهوری دموکراتیک کنگو قرار گرفته است، استفاده می نماید که شامل ترکیب مواد ژنتیکی کروناویروس با نسخه اصلاح شده “ویروس آدنو”(adenovirus) است که سبب سرماخوردگی در انسان می شود.
شرکت کنندگان در مرحله سوم این آزمایش بالینی به صورت تصادفی برای دریافت یک دوز از واکسن یا دارونما انتخاب می شوند. شرکت کنندگان در این آزمایش بیشتر از دو سال توسط محققان پیگیری می شوند و این آزمایش، ایمنی و موثر بودن واکسن را مشخص می کند.
این مطالعه در مجله Nature Medicine انتشار یافته است.

دسته‌ها