به دنبال درگیری های چین و هند؛ هند بیشتر از ۱۰۰ اپلیکیشن دیگر چینی را مسدود کرد

به گزارش خرید بک لینک به دنبال تداوم درگیری های مرزی چین و هند، مقامات هندی مجدداً بیشتر از ۱۰۰ اپلیکیشن چینی را در این کشور مسدود کردند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، نخستین دور مسدود کردن اپلیکیشن های تلفن همراه ساخت چین در هند در ماه ژوئن شروع شد. در آن زمان و به دنبال نخستین درگیری مرزی دو طرف که به کشته شدن چندین سرباز هندی منجر گردید، دهلی نو ۵۹ اپلیکیشن مشهور چینی را در هند از دسترس خارج کرد که همچون آنها می توان به تیک تاک، وی چت، بایدو، کیو کیو و غیره اشاره نمود.
روز گذشته وزارت فناوری اطلاعات و الکترونیک هند از مسدود شدن ۱۱۸ اپلیکیشن دیگر چینی اطلاع داد. هدف از این کار کمک به حفظ تمامیت ارزی و یکپارچگی هند، دفاع از این کشور و حفظ امنیت آن اعلام شده است.
یکی از اپلیکیشن های مسدودشده، بازی PUBG Mobile است که توسط شرکت چینی تنسنت تولید شده است. همینطور سه اپلیکیشن علی بابا به نامهای علی پی، تائوبائو و یوکو هم از دسترس خارج شده اند. بازی PUBG Mobile در هند بسیار محبوب است و ماهانه ۴۰ میلیون هندی از آن استفاده می نمایند.
مقامات هندی مدعی هستند که برخی اپلیکیشن های چینی اطلاعات خصوصی کاربران را رصد می کنند و آنها را بر روی سرورهایی در خارج از هند ذخیره می کنند. این در شرایطی است که ادعاهای مشابه آمریکا در مورد اپلیکیشن های چینی هیچگاه ثابت نشده است.
در عین حال وزارت فناوری اطلاعات هند اعلام نموده این شرکت می خواهد به تولید و استفاده از اپلیکیشن های هندی روی آورد و از میزان استفاده از اپلیکیشن های خارجی تا حد امکان بکاهد.

منبع:

دسته‌ها