اپل جلوی اطلاع رسانی فیسبوک به کاربرانش را گرفت

نبرد اپل با دیگر شرکت ها بر سر کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور ادامه دارد و تازه ترین درگیری دراین زمینه بین این شرکت و فیسبوک رخ داده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ورج، اپل جلوی اطلاع رسانی فیسبوک به کاربران برنامه های خود در اپ استور در مورد جمع آوری ۳۰ درصد از درآمد خریدهای درون برنامه ای انجام شده بوسیله اپلیکیشن های فیسبوک توسط شرکت اپل را گرفته است.
اپل مدعی شده فیسبوک با انجام این کار مقررات اپ استور را نقض کرده، برای اینکه برنامه نویسان و شرکت ها حق ندارند در اپلیکیشن های ارسالی خود در اپ استور اطلاعات بی ربط و نامرتبط منتشر کنند.
فیس بوک به کاربران اپلیکیشن خود در اپ استور اپل این امکان را داده تا بلیط های رویدادهای آنلاین را بطور مستقیم خریداری کنند. برمبنای قوانین اپل ۳۰ درصد از درآمد این خریدها باید به این شرکت برسد و فیسبوک تلاش نموده کاربران خودرا از این مساله باخبر کند.
فیس بوک از اپل خواسته بود تا همه درآمد برگزاری رویدادهای آنلاین به سازمان دهندگان آنها برسد و اپل از کسر ۳۰ درصد خود صرف نظر کند. اما اپل این مساله را نپذیرفته است. قبل از این درگیری اپل با شرکت های دیگر دراین زمینه حتی به حذف اپلیکیشن های آنها از اپ استور منجر شده بود.

دسته‌ها