۳شرکت در واکنش به شیوه برخورد فیسبوک با نفرت پراکنی آنلاین و اخبار جعلی تبلیغات در این شبکه اجتماعی را بایکوت کردند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از سی ان ان، شرکت آمریکایی نورث فیس به سبب نحوه برخورد فیسبوک با اخبار جعلی و نفرت پراکنی آنلاین، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده است. کارشناسان معتقدند چنین اقدامی برندهای دیگر را نیز تشویق می کند فیسبوک را بایکوت کنند. این شرکت آمریکایی که در عرصه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می کند در نتیجه فشار کمپین گروه های حقوق بشری همچون NAACP تصمیم به بایکوت تبلیغات در فیسبوک گرفته است. نورث فیس در توئیتی نوشت: ما از فیسبوک خارج شدیم. نورث فیس در بیانیه خود اعلام نموده تبلیغات در فیسبوک و زیر مجموعه آن یعنی اینستاگرام را حذف می کند. البته همچنان محتوا را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد. چند ساعت بعد یک شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی دیگر به نام REI نیز فیسبوک را بایکوت کرد. این شرکت توئیتی نوشت: به مدت ۸۲ سال ما مردم را به سودآوری ترجیح دادیم. ماه جولای تمام تبلیغات فیس بوک/ اینستاگرام را حذف می نماییم. مدت کوتاهی بعد از بیانیه REI، شرکت Upwork (فعال در حوزه استخدام نیرو) نیز اعلام نمود تبلیغاتش در فیسبوک را حذف می کند. این روند نشان میدهد شرکت ها حتی بطور موقت حاضر به بایکوت فیسبوک هستند تا همکاری خودرا با حامیان برابری نژادی و ناامیدی شان از شیوه عملکرد این شبکه اجتماعی نشان دهند.