غلبه بر سرطان با یک روش جدید ایمنی درمانی

خرید بک لینک: پژوهشگران سوئیسی، روش جدیدی برای ایمنی درمانی ابداع نموده اند که می تواند به غلبه بر سرطان کمک نماید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، یکی از بهترین سلاح ها برای مقابله با سرطان که در بدن انسان قرار دارد، سیستم ایمنی او است. ایمنی درمانی، روشی است که در آن سیستم ایمنی تقویت می شود تا سرطان را بهتر ریشه کن کند. پژوهشگران “موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان” (EPFL)، روش جدید و زیرکانه ای را برای غلبه بر سرطان کشف کرده اند.
پژوهشگران در این پروژه، به بررسی “لنفوم غیرهاجکین” (NHL) پرداختند که شکل خطرناکی از سرطان است. لنفوم غیرهاجکین، در گره های لنفاوی شروع می شود و به رشد غیر قابل کنترل “لنفوسیت های بی” (B cells) در سیستم ایمنی می انجامد.
پژوهشگران دریافتند که در بیماران مبتلا به لنفوم غیرهاجکین، پروتئینی موسوم به “کاتپسین اس” (cathepsin S) جهش می یابد و بیش از حد فعال می شود. این پروتئین، مانند یک واسطه میان سلول های سرطانی و سلول های ایمنی عمل می کند.
“الی دهیلی” (Elie Dheilly)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: هنگامی که “کاتپسین اس” فعال می شود، سلول های سرطانی با گروهی از سلول های ایمنی موسوم به “لنفوسیت تی کمک کننده” (CD4+ cells) در تعامل قرار می گیرند و به رشد تومور منجر می شوند.
پژوهشگران، اتفاقات مربوط به “کاتپسین اس” را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند و سلول هایی که ژن لازم را برای کدگذاری پروتئین نداشتند، مهندسی کردند. آنها دریافتند که این کار می تواند وضعیت گسترش تومور را کاملا تغییر دهد. مهندسی سلول ها سبب شد که سرطان، کار خودرا کاملا برعکس انجام دهد و بجای حمله به سلول های ایمنی، بیماری مورد حمله قرار بگیرد.
پژوهشگران باور دارند که این پژوهش می تواند به ارائه داروهایی کمک نماید که برای درمان لنفوم غیرهاجکین و انواع دیگر سرطان، به مهار “کاتپسین اس” می پردازند.
“الیزا اوریچیو” (Elisa Oricchio)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما باور داریم که “کاتپسین اس” می تواند به ارائه درمان های مهمی منجر شود و به مقابله با انواع سرطان کمک نماید.
این پژوهش در مجله “Cancer Cell” به چاپ رسید.

منبع:

دسته‌ها