با استفاده از فناوری موبایل؛ همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

خرید بک لینک: اپل و گوگل مشغول توسعه فناوری مخصوص موبایل هستند که به کاربران آگهی می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. بدین سان از شیوع این ویروس جلوگیری می شود.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از بلومبرگ، اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب کرده اند تا به روشی هوشمند با ویروس کرونا مقابله کنند.
این دو شرکت اعلام نموده اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران آگهی می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته اند.
این قابلیت «ردیابی تماس» (contact tracing) نام گرفته و با ارسال بموقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خودرا قرنطینه کند یا آزمایش مبتلاشدن به ویروس بدهد، در کاهش روند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.
اقدامات قبلی شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید ۱۹بود. اما این شراکت اولین اقدامی است که بطور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید ۱۹ کمک می نماید.
اپل و آلفابت اعلام نموده اند نرم افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می کنند. این نرم افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.
همچنین این دو شرکت در ماه های آینده قابلیت هایی به سیستم های عامل خود می افزایند که جهت استفاده از آنها نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.
هنگامی که این طرح بطور کامل اجرا شود، دو شرکت می توانند آنرا برای طیف وسیعی از جمعیت جهان ارائه نمایند. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل و اندروید گوگل در سراسر جهان حدود ۳ میلیارد کاربر دارند.

منبع:

دسته‌ها