مارک زاکربرگ بیست و پنج میلیون دلار به بیل گیتس هدیه کرد

خرید بک لینک: مارک زاکربرگ و همسرش مبلغ بیست و پنج میلیون دلار به بنیاد خیریه بیل گیتس که در راه تسریع توسعه درمان و واکسن برای کووید-۱۹ تلاش می کند، اهدا کردند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، “مارک زاکربرگ” و همسرش “پریسیلا چان” مبلغ ۲۵ میلیون دلار به برنامه شتاب دهنده درمانی کووید-۱۹ بیل گیتس اهدا کردند تا در کوشش برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه گیر سهیم باشند.
موسسه خیریه مارک زاکربرگ و همسرش موسوم به “CZI” مبلغ ۲۵ میلیون دلار به برنامه “شتاب دهنده درمانی کووید-۱۹” که توسط بنیاد خیریه “بیل گیتس” و همسرش “ملیندا گیتس” به راه افتاده است، اعطا کرده اند.
طبق اعلام وب سایت “CZI”، ۲۵ میلیون دلار به برنامه “شتاب دهنده درمانی کووید-۱۹” اختصاص داده شده است. این کمک مالی با همکاری “بنیاد بیل و ملیندا گیتس”، “مسترکارت” و “ولکام” انجام شد.
این اولین کمک بزرگ زاکربرگ در ارتباط با کووید-۱۹ است که برای کمک به جهانیان برای توسعه یک درمان برای کروناویروس جدید و درنهایت ساخت یک واکسن انجام شده است.
بنیاد بیل و ملیندا گیتس تابحال کمک های شایانی به مبارزه با کووید-۱۹ کرده است. همچون کمک به افراد مبتلا که با یک چت ربات، وضعیت خودرا ارزیابی کنند، یک نرم افزار پیگیری برای ردیابی موارد جدید مبتلاشدن به کروناویروس و ۱۰۰ میلیون دلار بودجه بشردوستانه برای تحقیقات در سراسر جهان در مورد این بیماری.

در بیانیه رسمی CZI آمده است: ما از همکاری با بنیاد گیتس، ولکام و مسترکارت برای کمک به جامعه تحقیقات زیست پزشکی و تسریع در توسعه درمان کووید-۱۹ هیجان زده ایم. این برنامه به پژوهشگران این امکان را می دهد تا به سرعت تشخیص دهند که آیا داروهای موجود فواید بالقوه ای در مقابل کووید-۱۹ دارند یا نه. امیدواریم که این کوشش های هماهنگ به متوقف کردن شیوع کووید-۱۹ و همین طور ارائه راهکارهای مشترک و قابل استفاده برای واکنش به این بیماری همه گیر در آینده کمک نماید.
هم اکنون با در اختیار داشتن این ۲۵ میلیون دلار کمک مالی از “CZI” بنظر می رسد کل بودجه در دسترس کارشناسان جهانی از بنیاد بیل و ملیندا گیتس از ۱۲۵ میلیون دلار به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش می یابد.
این بودجه اضافی به متخصصان کمک می نماید تا تحقیقات عمیق تری را برای توسعه درمان بالقوه انجام دهند.
این کمک از جانب زاکربرگ می تواند تنور مسابقه را برای توسعه و توزیع یک درمان جدید توسط شرکت های داروسازی گرم کند. این بودجه همین طور ممکنست به پژوهشگران کمک نماید تا نگاه طولانی تری به داروهای موجود داشته باشند تا بتوانند عمیق تر بر اثرات بلقوه آنها بر کروناویروس تحقیق کنند.

منبع:

دسته‌ها