با همکاری پژوهشگر ایرانی دانشگاه ام.آی.تی صورت می گیرد؛ تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری

به گزارش خرید بک لینک یک استارتاپ ایرانی با همکاری ˮنیوشا قائلیˮ پژوهشگر ایرانی دانشگاه ˮام.آی. تیˮ تلاش دارد نقشه گسترش کروناویروس را با بررسی فاضلاب شهری تهیه نماید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این استارتاپ معروف به “بیوبوت” (Biobot) که توسط پژوهشگران دانشگاه “ام.آی. تی” (MIT) و با همکاری “نیوشا قائلی” (Newsha Ghaeli)، پژوهشگر ایرانی این دانشگاه تاسیس شده، می خواهد به جمع آوری نمونه هایی از سیستم فاضلاب شهری سراسر آمریکا بپردازد تا با کمک آنها، نقشه ای از گسترش کروناویروس تهیه نماید.
این روش علاوه بر کمک به تهیه نقشه ای در مورد نحوه گسترش کروناویروس، می تواند احتیاج به کیت های تشخیصی را هم کم کند.
“مراکز کنترل و پیشگیری بیماری” (CDC) هم اکنون، احتیاج به کیت های تشخیصی بیشتر را جهت بررسی کروناویروس اعلام نموده است.
“نیوشا قائلی” و “ماریانا ماتوس” (Mariana Matus)، بنیان گذاران بیوبوت در پست وبلاگ خود نوشتند: در بعضی بیماری ها، ویروس قبل از ظهور نشانه ها دفع می شود؛ بنابراین فاضلاب شهری می تواند یک شاخص خوب جهت بررسی گسترش بیماری باشد.
شاید روش بیوبوت بتواند به گردآوری داده در مورد افرادی کمک نماید که حتی نشانه های بیماری را بروز نداده اند چونکه این آزمایش، احتیاج به شناسایی افراد بیمار ندارد.

این روش علاوه بر کمک به بررسی گسترش کروناویروس، می تواند متخصصان حوزه سلامت را برای پیشبینی تأثیر ویروس و کارآیی روش های درمانی یاری کند.
گروه پژوهشی این استارتاپ، از زیست شناسان، همه گیرشناسان، متخصصان برنامه ریزی شهری و مهندسان تشکیل شده که به بررسی نمونه ها و ارسال داده ها به مقامات دولتی و مقامات مسئول می پردازند.

دسته‌ها