انسان ها تقریبا چند گرم پلاستیک در هر ماه می نوشند!

خرید بک لینک: استفاده گسترده و رهاسازی پلاستیک ها در طبیعت سبب نگرانی تمام افراد جهان شده است چونکه این کار تاثیر مخربی بر سلامت عمومی و محیط زیست دارد. در صورتیکه تحقیقات زیادی در مورد پلاستیک های در مقیاس بزرگ و کوچک انجام شده است اما سرنوشت پلاستیک های نانو مقیاس تابحال ناشناخته مانده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، پژوهشگران “دانشگاه ایالتی واشنگتن”(Washington State University) در مطالعه اخیرشان دریافته اند که ذرات نانو تشکیل شده توسط متداول ترین پلاستیک ها تمایل دارند بوسیله منابع آب به درون منابع آب شیرین نفوذ کنند یا در فاضلاب مستقر شوند و در نهایت نیز سرنوشت آنها یا نفود به منابع آب خواهد بود یا به گورستان ضایعات و به کود تبدیل شدن، ختم خواهد شد.
“ایندرانیل پادهری”(Indranil Chowdhury) استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ایالتی واشنگتن اظهار داشت: ما تقریباً چند گرم پلاستیک در هر ماه می نوشیم. این موضوعی نگران کننده است برای اینکه شما نمی دانید که پس از ۲۰ سال چه اتفاقی خواهد افتاد.
دانشمندان طی مطالعه اخیرشان قصد داشتند دریابند چه اتفاقی برای پلاستیک های در مقیاس نانو که در حال ورود به محیط آبزیان هستند، رخ می دهد. آنها به همین دلیل سرنوشت نانوذرات پلی اتیلن و پلی استایرن که در تعداد زیادی از محصولات استفاده می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها چگونگی رفتار ذرات پلاستیکی هنگامی که در مجاورت مواد شیمیایی مختلف شامل آب شور تا آب حاوی مواد آلی هستند را مورد بررسی قرار دادند.
دانشمندان دریافتند که در صورتیکه اسیدیته آب تأثیر کمی بر روی آنچه در مورد پلاستیک نانو رخ می دهد، دارد اما نمک و مواد آلی طبیعی نقش مهمی در تعیین نحوه جابجایی یا قرار گرفتن پلاستیک ها ایفا می کنند. آنچه واضح است این مطلب است که پلاستیک های ریز با تاثیرات مخربی که دارند در محیط زیست می مانند و این مساله نیز با نتایج منفی بهداشتی و زیست محیطی زیادی مرتبط می باشد.
دانشمندان حالا تمام تمرکز خودرا برای توسعه روش هایی برای از بین بردن پلاستیک از آب گذاشته اند. آنها اخیراً برای انجام این کار کمک هزینه ای نیز از “مرکز تحقیقات آب ایالت واشنگتن”(State of Washington Water Research Center) دریافت کرده اند.
یافته های این مطالعه در مجله “Water Research” منتشر گردید.

دسته‌ها