سیستم غربالگری اولیه اتیسم بومی شد

خرید بک لینک: یک شرکت دانش بنیان توانسته است با به کار گیری توان و دانش بومی به تولید چند محصول در حوزه علوم شناختی بویژه اتیسم نائل شود.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتیسم یک اختلال عصبی – رشدی است که یکی از انواع اختلالات دوران کودکی شمرده می شود. این اختلال بخش های مختلف مغز در کودکان دارای اتیسم را در همکاری با هم گرفتار مشکل می کند و این مساله می تواند رشد و گسترش مهارت های اجتماعی و ارتباطی فرد را مختل کند.
منوچهر مرادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت توضیح داد: مجموعه ای از سیستم های هوشمند وجود دارند که می توانند بعنوان سیستم آگهی دهنده اولیه به کار روند. همچون این سیستم ها، سیستم غربالگری اولیه اتیسم است که می تواند وجود نشانه هایی از اتیسم در کودکان را به خانوده برای مراجعه به متخصصین و پزشکان اعلام نماید.
این فعال فناور افزود: در همین راستا، این شرکت محصولات مختلفی را طراحی و ساخته است که هر کدام کارکرد و خاصیت خاص خودرا داراست. این محصولات عبارتند از: «ماشین اسباب بازی هوشمند»، «سیستم هوشمند غربالگری اولیه اتیسم» «توان بخشی تطابق چشم و دست (بازی زنبور گلچین)»، «لامپ های توجه اشتراکی» و «جمع آوری صدا برای غربالگری اتیسم».
وی درباره یکی از این محصولات به نام «سیستم هوشمند غربالگری اولیه اتیسم» اظهار داشت: این محصول یک سیستم هوشمند است که توسط متخصصان علوم شناختی، روانشناسی و روانپزشکی، و هوش مصنوعی ساخته شده است. در این سیستم سوالاتی طرح شده است که با پاسخ دادن به آن سیستم قادر می باشد با دقت غربالگری اولیه را انجام داده و در صورت احتمال وجود اتیسم خانواده را باخبر کند. جواب غربالگری اولیه سیستم به صورت پیامک به کاربر ارسال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: دقت سیستم بستگی به دقت پاسخی است که به سوالات سیستم داده می شود و در صورت اشتباه در پاسخ، غربالگری سیستم معتبر نخواهد بود.
این فعال فناور از محصول دیگر این شرکت به نام «ماشین هوشمند اسباب بازی» نام برد و توضیح داد: این محصول طوری طراحی شده است که با ثبت نحوه بازی فرد می تواند وجود علایم اتیسم را شناسایی کند.
وی افزود: در این محصول نرم افزاری برای جمع آوری و تحلیل یا ارسال داده ها طراحی شده است که قابلیت نصب بر روی تلفن های هوشمند را نیز دارد.

منبع:

دسته‌ها