صداهای مشکوک جاده را با این سیستم بشنوید

به گزارش خرید بک لینک در حالیکه به تازگی بر روی برخی خودرو ها سیستم های ˮدید کامپیوتر ایˮ جهت بررسی جاده و اعلام خطرات و علایم راهنمایی و عابران پیاده به راننده، نصب می شود اما در بعضی مواقع صداهایی در جاده وجود دارد که این سیستم ها قادر به شناسایی آن نیستند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، حالا دانشمندان آلمانی “موسسه فناوری رسانه دیجیتال فراونهوفر”(Fraunhofer Institute for Digital Media Technology) موفق به توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که می تواند صداهایی که در جاده وجود داد و می تواند خطرناک باشد را هم به رانندگان اخطار دهد. این سیستم مجهز به چند میکروفن است که این میکروفن ها درون یک “باله آیرودینامیکی”(aerodynamic fin) تعبیه شده است و این سیستم هم بر روی سقف خودرو نصب می شود و همانند یک آنتن مدرن است.
صداهایی که توسط این میکروفن ها ثبت می شود به یک واحد کنترل جداگانه منتقل می شوند که این واحد هم به نوبه خود مجهز به یک ریزپردازنده است که برپایه الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می کند. بانک داده هایی از صداهای از پیش ضبط شده در این الگوریتم ها وارد شده است که شنیدن این صداها بطور قطع برای رانندگان مهم خواهد بود. این صداها شامل صدای آژیر خودرو های امدادی، فریاد کودکان حین بازی یا حتی صدای فرو رفتن یک میخ در لاستیک خودرو می تواند باشد.
عملکرد این سیستم بگونه ای است که می تواند با دقت بسیار بالایی صداهایی را از یکدیگر تفکیک داده و صداهایی خاص مانند صدای آژیر را تشخیص دهد. این صداها به صورت اخطار زودتر به رانندگان اعلام می شود تا آنها در زمان مناسب بتوانند اقدام مناسب را انجام دهند.
شاید برایتان سوال باشد این سیستم در داخل خودرو های خودران چگونه عمل خواهد نمود و جواب این است که در درون خودرو های خودران سیستم خودرو به محض شنیدن این هشدارها می تواند در کنار جاده متوقف شود.
پیش بینی می شود این فناوری تا اواسط دهه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته می توان از این سیستم همینطور برای شناسایی مشکل برخی ماشین آلات در کارخانه ها هم استفاده نمود.
چندی پیش شرکت کره ای “ال جی” هم با بهره گیری از هوش مصنوعی موفق به توسعه یک دستیار صوتی برای خودرو ها شده بود. شرکت ال جی چندی قبل اعلام نمود با همکاری یک شرکت توسعه هوش مصنوعی معروف به “Cerence” می خواهد دستیار صوتی هوشمند مخصوص خودرو ایجاد کند.

دسته‌ها