کمک ۲۶ میلیون دلاری بریتانیا برای توسعه واکسن کروناویروس

خرید بک لینک: دولت بریتانیا اعلام نمود مبلغ ۲۰ میلیون یورو(۲۶ میلیون دلار) برای کمک به توسعه واکسن ˮکروناویروسˮ اختصاص می دهد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، دولت بریتانیا ۲۶ میلیون دلار به توسعه واکسن کروناویروس که تابحال ۳۶۲ نفر را کشته است، کمک می نماید.
این بودجه به یک ائتلاف برای نوآوری های آمادگی در مقابل بیماری های مسری موسوم به “CEPI” اعطا می شود که سازمانی است که در سال ۲۰۱۷ برای تولید واکسن هایی به وجود آمده است که می تواند همه گیری و شیوع بیماری ها را متوقف نماید.
“مت هانکوک” وزیر بهداشت بریتانیا در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: واکسن ها بهترین دفاع ما در مقابل انواع بیماری های مهلک همچون کروناویروس هستند.
سازمان “CEPI” یک ائتلاف بین المللی از سازمان های دولتی و خصوصی است. این سازمان روز جمعه اعلام نمود که با شرکت دارویی “CureVac” در حال همکاری برای توسعه واکسن کروناویروس است.
“ریچارد هچت” مدیرعامل این سازمان امروز(دوشنبه) اظهار داشت: کمک مالی بریتانیا بسیار بموقع و در یک لحظه مهم برای واکنش درخور به ظهور کروناویروس صورت گرفت.
وی ادامه داد: گسترش سریع جهانی و خاصیت های مسری منحصر به فرد این ویروس بسیار نگران کننده است. امید ما این است که با شرکایمان بتوانیم در ۱۶ هفته یک واکسن تحقیقاتی را به آزمایش های بالینی برسانیم.
هچت افزود: مرحله نخست آزمایشات بالینی که موجب ایجاد ایمنی چنین واکسنی می شود، حدود دو تا چهار ماه طول می کشد. این یک جدول زمانی بسیار بلندپروازانه است. در واقع این زمان می تواند در زمینه تولید واکسن بی سابقه باشد. مهمست که به خاطر داشته باشیم که حتی اگر موفق شویم –در صورتی که تضمینی وجود ندارد- پیش از اینکه بتوانیم واکسن ها را به شکل گسترده تهیه و عرضه نماییم، با چالش های بیشتری مواجه خواهیم بود.
این در حالیست که ساعاتی پیش اعلام گردید شرکت زیست فناوری “گیلید” با همکاری یک بیمارستان در پکن آزمایش انسانی نخستین واکسن کروناویروس را آغاز نموده است.
دولت ترامپ هفته گذشته اعلام نمود که دولت آمریکا نیز در حال پیگیری سریع توسعه واکسن کروناویروس است، با این هدف که آزمایشات مرحله اول را ظرف سه ماه آینده آغاز کند. در کل ۱۱ مورد کروناویروس تابحال در ایالات متحده گزارش شده است.
در همین حال، “آنیا کارلیزک” وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه اظهار داشت که انتظار دارد واکسن کروناویروس ظرف چند ماه آتی تولید شود. آلمان نیز تابحال هشت مورد از مبتلاشدن به این ویروس را در کشور خود تأیید کرده است.
شرکت های داروی و سازمان های دولتی برای ساخت واکسن کروناویروس در حال مسابقه هستند، اما کارشناسان پزشکی آگهی داده اند که ممکنست مدتی طول بکشد تا یک واکسن برای مصرف عمومی آماده شود.
به دنبال اعلامیه دولت آمریکا در خصوص کوشش های تعجیلی برای تهیه واکسن کروناویروس، متخصصان پزشکی به CNBC گفتند که کل مراحل ساخت واکسن جهت استفاده ایمن معمولاً حداقل یک سال طول می کشد.

منبع:

دسته‌ها