با ۹۹ گوشی؛ برنامه نقشه گوگل فریب خورد

خرید بک لینک: بااینکه امکانات مختلف برنامه نقشه گوگل، زندگی خیلی از ما را متحول کرده، اما بگفته پژوهشگران آلمانی می توان این برنامه را برای ارائه اطلاعات نادرست فریب داد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از اسلش گیر، یکی از قابلیت های برنامه نقشه گوگل نشان دادن جریان ترافیک در خیابان های مختلف است. گوگل برای تصمیم گیری دراین زمینه و نمایش اطلاعات از داده های تلفن های همراه و میزان تجمع آنها در هر منطقه استفاده می نماید و همین مورد را می توان بعنوان یک نقطه ضعف برای فریب گوگل به کار گرفت.
سیمون وکرت جهت بررسی میزان دقت نقشه گوگل در زمینه نمایش شدت ترافیک، ۹۹ گوشی همراه هوشمند را در یک منطقه خاص از شهر برلین قرار داد. تراکم گوشیهای مورد اشاره موجب شد تا سرورهای گوگل فریب خورده و خیابان های یک منطقه خالی از هرگونه ترافیک را با رنگ قرمز نمایش دهند که به معنای ترافیک شدید در این بخش است.
همین مساله سبب شد تا خیلی از رانندگان با مشاهده ترافیک قلابی در این بخش از برلین فریب خورده و مسیرهای دیگری را برای حرکت انتخاب کنند.
این هک غیر فنی گوگل نشان میدهد این شرکت باید برای افزایش دقت برنامه نقشه خود و نمایش صحیح اطلاعات ترافیکی بوسیله آن از روش های هوشمندانه دیگری استفاده نماید.

منبع:

دسته‌ها