تراشه های جدید کوالکوم برای محصولات نسل چهارم

به گزارش خرید بک لینک در شرایطی که خیلی از شرکت های فناوری در کوشش برای تولید تراشه ها و سخت افزارهای مورد استفاده در تولیدات مخابراتی نسل پنجم هستند، کوالکوم سه تراشه سازگار با محصولات نسل چهارم عرضه نموده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، با اینکه استاندارد مخابراتی نسل پنجم در حال کاربردی شدن در جهان است، اما هنوز استاندارد مخابراتی ۴G LTE بعنوان استاندارد غالب شناخته می شود. کوالکوم هم با اطلاع از این مسئله سه تراشه مدرن نسل چهارم جهت استفاده در گوشیهای هوشمند تولید کرده است.
رونمایی از تراشه های مورد اشاره که اسنپ دراگون ۷۲۰G، ۶۶۲ و ۴۶۰ نام دارند، امروز بامداد در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو صورت گرفت. همچون مهم ترین خصوصیت های این تراشه ها می توان به سازگاری با استاندارد جدید وای فای ۶ و سیستم موقعیت یابی ماهواره ای NavIC کشور هند اشاره نمود.
اسنپ دراگون ۷۲۰G قدرتمندترین تراشه در این مجموعه است که به صورت هشت هسته ای طراحی شده و مناسب نصب بر روی گوشیهای قدرتمندی مانند گالکسی اس ۲۰ سامسونگ است که در آینده نزدیک به بازار می آیند. پشتیبانی از فناوری بصری ده بیتی اچ دی آر به منظور افزایش وضوح و شفافیت تصاویر و قابلیت ضدفریب و هک مشابه با پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ همچون امکانات این تراشه است.
تراشه مورد اشاره از فناوری هوش مصنوعی Hexagon ۶۹۲ DSP، پشتیبانی از پخش تصاویر با کیفیت ۴K و با دقت ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هم برخوردار می باشد. مودم X۱۵ LTE این تراشه بارگذاری داده با سرعت ۸۰۰ مگابیت در ثانیه را ممکن می کند.
اسنپ دراگون ۶۶۲ هم هشت هسته ای است و حداکثر سرعت آن به ۲ گیگاهرتز می رسد. حداکثر سرعت بارگذاری مودم X۱۱ آن هم ۳۹۰ مگابیت در ثانیه است. این تراشه دارای تنظیماتی برای بهبود پیکربندی دوربین های سه گانه گوشی هاست.
اسنپ دراگون ۴۶۰ هم هم از مشخصاتی تقریباً مشابه با اسنپ دراگون ۶۶۲ برخوردار می باشد و تنها تفاوت مهم آن استفاده از موتور هوش مصنوعی ضعیف تر است. البته سرعت پردازش این تراشه در مقایسه با تراشه ای همچون اسنپ دراگون ۴۵۰ تا ۵۰ درصد بیشتر است.

دسته‌ها