نخستین راهپیمایی فضایی ۲۰۲۰، زنانه برگزار گردید

خرید بک لینک نخستین راهپیمایی فضایی ۲۰۲۰، زنانه برگزار گردید
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، اولین راهپیمایی فضایی در سال ۲۰۲۰ تبدیل به دومین مورد در تاریخ فضانوردی شد که توسط خدمه های خانم انجام می شود.
این راهپیمایی توسط “جسیکا میر” و “کریستینا کوخ” فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی بین المللی برای جایگزین کردن باتری های خورشیدی در این ایستگاه از ساعات آغازین چهارشنبه شروع شد و توسط ناسا در سراسر جهان پخش زنده شد.
“میر” و “کوخ” پیش از این در اکتبر سال قبل هنگامی نخستین راهپیمایی زنانه را انجام دادند و تاریخ سازی کردند.
یک راهپیمایی فضایی کاملا زنانه برای پیش از اکتبر سال قبل برنامه ریزی شده بود که به علت کمبود لباس فضایی مناسب لغو شد.
به گزارش ناسا، این دو فضانورد به تعویض باتری های نیکل-هیدروژن با باتری های لیتیوم-یونی جدید کردند که قادر به ذخیره انرژی تولید شده توسط سلول های خورشیدی در ISS هستند.
این باتری های جدید در ماه سپتامبر توسط فضاپیمای ژاپنی “H-II” به ایستگاه فضایی فرستاده شدند.
طی این راهپیمایی فضایی فقط بخشی از این عملیات انجام شد و این باتری ها در راهپیمایی بعدی که برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده است، به صورت کامل نصب خواهند شد.
طبق گزارش CNN، این راهپیمایی فضایی دومین راهپیمایی فضایی “میر” و پنجمین راهپیمایی فضایی “کوخ” است. این دو فضانورد حالا بخشی از تاریخ غنی ناسا هستند و ناسا می گوید راهپیمایی فضایی اخیر ۲۲۵امین راهپیمایی فضایی است که در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شده است.
همه این کارها بخشی از به روزرسانی کلی سیستم برق ISS است که در ژانویه سال ۲۰۱۷ هم با تعویض باتری ها انجام شد.
اگر تعویض باتری ها به خوبی پیش برود، “اندرو مورگان” فضانورد ناسا و “لوکا پارمیتانو” فرمانده ایستگاه فضایی از آژانس فضایی اروپا، یک راهپیمایی فضایی در تاریخ ۲۵ ژانویه انجام خواهند داد. آنها نصب دستگاه خنک کننده جدید طیف سنج مغناطیسی آلفا(AMS) را به اتمام می رسانند؛ سیستمی که برای جستجوی ماده تاریک و ضد ماده در جهان طراحی شده است.
راهپیمایی فضایی، فعالیت بیرون از سفینه، یا فعالیت برون ناوی(EVA) به عملیات خروج فضانورد از فضاپیما گفته می شود. این اصطلاح نه تنها برای فضانوردانی که در مدار زمین از فضاپیما خارج می شوند، بلکه برای فضانوردانی که بر روی ماه راهپیمایی کردند هم به کار می رود. فضانوردانی که مبادرت به راهپیمایی فضایی می کنند، باید لباس فضایی ویژه ای بپوشند که آنها را در خلأ فضا و در مقابل تشعشعات خطرناک کیهانی محافظت کند.
فضانوردان در هنگام راهپیمایی فضایی امکان دارد با «کابل عایق اطمینان» به فضاپیمای خود متصل باقی بمانند. کابل عایق اطمینان باقی ماندن فضانورد در نزدیکی فضاپیما را تضمین و بازگشت او را به داخل سفینه تسهیل می کند. بعضی از لباس های فضایی بگونه ای طراحی شده اند که هوای مورد نیاز فضانورد را از راه لوله ای که در کابل عایق اطمینان جاسازی شده دریافت می کنند. در این صورت به کابل عایق اطمینان «کابل بند نافی» گفته می شود. علاوه بر هوا، امکان دارد اقلام دیگر مورد نیاز به منظور زندگی و کار فضانورد، مانند الکتریسته و آب هم از درون کابل بند نافی به لباس فضایی منتقل شود.
در بعضی از راهپیمایی های فضایی، از کابل عایق اطمینان استفاده نمی گردد و فضانورد از ابزارهای دیگری برای بازگشت به فضاپیما استفاده می نماید. در این موارد شانس نجات فضانوردان در صورت بروز اتفاقات ناگهانی خیلی پایین است.

دسته‌ها