پیشگیری از ریزش مو با مسدود کردن انقباضات غلاف پوستی

خرید بک لینک: پژوهشگران ˮدانشکده پزشکی آیکان در مانت ساینایˮ(New York؛s Icahn School of Medicine at Mount Sinai) نیویورک به تازگی اظهار کرده اند پیشگیری از انقباض غلاف پوستی(dermal sheath) می تواند ریزش موی افراد را متوقف سازد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان آمریکایی به تازگی در یک مطالعه جدید از مکانیسم جدیدی در زمینه ریزش مو پرده برداشته اند و فکر می کنند برای پیشگیری از بروز طاسی مردانه، می توان از آن استفاده نمود. دانشمندان معتقدند با متوقف کردن یک حرکت عضلانی که اخیراً کشف شده است و نقش مهمی در دستگاه فولیکول مو دارد می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.
مکانیسم تازه کشف شده روی یک جزء مو بنام غلاف پوستی قرار دارد. غلاف پوستی بخش خارجی فولیکول های مو را محاصره کرده است و دانشمندان از مدت ها پیش نقش موثر آن در بازسازی و احیای “پاپیلای پوستی” یا “درمال پاپیلا”(dermal papilla) را دریافته بودند.
اما دانشمندان دانشکده پزشکی آیکان در مانت ساینای در مطالعه اخیرشان حدس زدند که احیانا نقش این غلاف پوستی به اینجا ختم نمی گردد و احیانا در بخش های دیگر هم نقش دارد. هر زمان که یک مو از سر فرد جدا می شود، سلول های پاپیلای پوستی در پایه فولیکول های در حال رشد، به سمت سلول های بنیادی در نوک فولیکول حرکت می کنند. سلول های پاپیلای پوست هنگام رسیدن موی تازه به سلول های بنیادی سیگنال می دهند و ساقه موهای قدیمی تر دفع می شود. اما به قول محققان، بعضی اوقات این ارتباط خراب می شود.
این تیم با بررسی چگونگی عملکرد این رابطه در موش ها، دریافتند که غلاف پوستی در واقع بعنوان یک عضله صاف عمل می کند و می تواند منقبض و منبسط شود تا بتواند به ساقه مو برسد و سلولهای پاپیلای پوستی را برای حرکت، بردارد. دانشمندان معتقدند که همین روند در موهای انسان هم صدق می کند و با وارد شدن مو به مرحله “تخریب”، غلاف پوستی منقبض می شود تا رشته موهای ناخواسته از بین بروند.
دکتر “مایکل رندل”(Michael Rendl) اظهار داشت: مسدود کردن عضله تازه کشف شده و انقباض آن نمی تواند طاسی ناشی از آن فرایندها را درمان کند اما در عوض، پیشگیری از انقباض و متوقف کردن مرحله تخریب چرخه، این قابلیت را دارد که بتواند ساقه مو موجود را حفظ کند.
یافته های این مطالعه در مجله “Science” منتشر گردید.

دسته‌ها