در دانشگاه ام.آی.تی ابداع شد رباتی که سالانه بیشتر از یکصد هزار آزمایش انجام می دهد

به گزارش خرید بک لینک دانشمندان دانشگاه ˮام.آی. تیˮ، نوعی ربات ابداع نموده اند که می تواند به انجام آزمایش ها، بررسی نتایج و تکرار آنها بپردازد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، باآنکه علم بسیار هیجان انگیز است اما می تواند کسل کننده هم باشد. برخی آزمایش ها باید صدها یا هزاران بار تکرار شوند و این کار، به زمان و تلاش بسیاری نیاز دارد. دانشمندان دانشگاه “ام.آی. تی” (MIT) تلاش دارند تا این مشکل را برطرف کنند. آنها نوعی ربات ابداع نموده اند که می تواند آزمایش را انجام دهد، نتایج را بررسی کند و در صورت ضرورت به تکرار آن بپردازد. به قول دانشمندان، این ربات تابحال موفق شده ۱۰۰ هزار آزمایش را طی یک سال انجام دهد.
حوزه دینامیک سیالات، خیلی از نیروهای پیچیده و غیرقابل پیشبینی را شامل می شود و گاهی اوقات، بهترین راه برای درک این نیروها، تکرار است تا الگوهای مورد نظر ظاهر شوند.
این ربات معروف به “آی تی تی” (ITT)، پلت فرم رباتیکی برای آزمایش دارد که برای انجام کارهای مکانیکی مانند بیرون کشیدن اجسام از آب طراحی شده اما این توانایی را هم دارد که نتایج را هم به صورت هوشمند مورد بررسی قرار دهد، در جست و جوی اطلاعات بیشتر باشد و این کار را تا زمان داشتن یک گزارش پرارزش و کامل ادامه دهد.
در مقاله این پژوهش آمده است: آی تی تی تابحال حدود ۱۰۰ هزار آزمایش انجام داده که این آزمایش ها ارزشی معادل آزمایش های صورت گرفته توسط یک دانشجوی دکتری طی دو هفته را دارند.
بخش دشوار این پروژه، طراحی ربات نیست بلکه توانایی استدلال و درک آن است. ربات با کمک این توانایی می تواند آزمایش ها را تکرار کند و نتایج کارآمدی را عرضه نماید.

انسان ها برای انجام دادن چنین آزمایش هایی باید پارامترهای لازم را بررسی نمایند و در مورد نحوه انجام دادن آن تصمیم بگیرند اما این ربات می تواند به آنها کمک نماید تا در زمان خود صرفه جویی کنند و تصمیمات بهتری در مورد آزمایش داشته باشند.
شاید این ربات و اختراعات مشابه آن بزودی بتوانند کارهایی مانند آزمایش کردن را که انسان ها برای انجام دادن آنها به مفاهیم و ایده های گوناگون نیاز دارند، بر عهده بگیرند. داده های این مقاله نشان می دهند که ربات ها در هر موقعیتی می توانند کارها را به صورت رباتیک انجام دهند.
این پژوهش، در مجله “Science Robotics” به چاپ رسید.

دسته‌ها