برای شرکت در نظرسنجی؛ فیسبوک به برخی کاربرانش پول می دهد

به گزارش خرید بک لینک فیسبوک اپلیکیشن تحقیقاتی به نام فیس بوک ویووپوینت، ابداع کرده و به کاربران در ازای شرکت در نظرسنجی ها و تحقیقات برای بهبود پلت فرم های این شرکت، پول پرداخت می کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ورج، فیسبوک یک اپلیکیشن جدید تحقیقات عرضه کرده که فیسبوک ویوپوینت (Facebook ViewPonit)نام دارد. این شبکه اجتماعی حاضر است در ازای استفاده از اپلیکیشن مذکور به کاربران پاداش نقدی پرداخت کند. حتی برخی کاربران در ازای استفاده از اپلیکیشن سالانه ۶۰۰ دلار دریافت می کنند. فیسبوک در یک پست وبلاگی اعلام نموده که می خواهد نظرات کاربران ۱۸ سال به بالا را برای بهبود فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ، پرتال، آکولپس و جامعه عمومی را به کار گیرد. طبق اطلاعات پست مذکور بعد از ساختن یک حساب کاربری در اپلیکیشن فیس بوک ویووپوینت، از کاربران دعوت می شود تا در تحقیقات مختلف شرکت نمایند. این اپلیکیشن جهت شرکت در تحقیقات مختلف، آزمایش محصولات جدید و غیر پاداش می دهد. طبق پست وبلاگی فیس بوک اولین تحقیق موجود در این اپلیکیشن «پژوهش سلامت» نام دارد که انجام آن ۱۵ دقیقه طول می کشد و کاربر بعد از انجام آن ۱۰۰۰ امتیاز دریافت می کند که این امتیاز نشان دهنده ۵ دلار پاداشی است که به کاربر پرداخت می شود. این اپلیکیشن فقط برای کاربران ۱۸ ساله و بالاتر که ساکن آمریکا هستند قابل استفاده می باشد. همینطور به نظرمی رسد این اپلیکیشن برای برخی کاربران مجاز نیست. فیسبوک اعلام نموده این اپلیکیشن را سال آینده در کشورهای دیگر هم اجرا می کند. این شرکت همینطور ادعا می کند اطلاعات به دست آمده از اپلیکیشن را با شرکت های طرف سوم به اشتراک نمی گذارد. همینطور شرکت در آینده توضیح خواهد داد چه اطلاعاتی راجمع آوری می کند، چگونه از آن استفاده می نماید و کاربر چند امتیاز برای تکمیل برنامه دریافت می کند که درنهایت با پرداخت از راه پی پال خاتمه پیدا می کند. این نرم افزار اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس ایمیل، کشور محل سکونت، تاریخ تولد و جنسیت را از کاربر درخواست می کند. همینطور امکان دارد از کاربر بخواهد تا اطلاعات دیگری مانند موقعیت مکانی خویش را به اشتراک بگذارد تا صلاحیت او را جهت شرکت در برنامه های فردی بسنجد. این در شرایطی است که چند ماه قبل همین شرکت یک اپلیکیشن اندروید برای جمع آوری اطلاعات به ناماستادی(Study) را عرضه کرد که هدف از آن رصد این بود که کاربران برای چه مدت و از چه اپلیکیشن های اندروید استفاده می کردند. فیسبوک در ماه ژانویه یک اپلیکیشن تحقیقات بازار که بعنوان تهیه کننده وی پی ان عرضه می شد را تعطیل کرد. هدف این اپلیکیشن نوجوانان بود.

دسته‌ها