برای مبارزه با اخبار جعلی؛ جایگزین فیسبوک و توئیتر افتتاح شد

به گزارش خرید بک لینک یکی از موسسان ویکی پدیا یک وب سایت اجتماعی ابداع کرده که جایگزین فیسبوک و توئیتر شود. این سرویس برای مبارزه با اخبار جعلی عرضه می شود.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، دو سال قبل جیمی ولز یکی از موسسان ویکی پدیا یک نشریه آنلاین به نام «ویکی تریبیون» را برای مقابله با اخبار جعلی و و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازی نمود. اما ویکی تریبیون هیچ گاه فراگیر نشد. حالا ولز می خواهد یک سایت شبکه اجتماعی و اشتراک اخبار به نام WT: Scocial ایجاد کند. او امیدوار است این وب سایت به جایگزینی برای فیسبوک و توئیتر تبدیل گردد.
WT: Scocial هم مانند فیسبوک و توئیتر به کاربران اجازه می دهد اخبار را به اشتراک بگذراند. اما برخلاف آنها به جای تبلیغات با کمک های مالی سرمایه خویش را تامین می کند. ولز در اینباره می گوید: مدل تجاری شرکت های شبکه اجتماعی کاملا تبلیغ محور است و این مشکل ساز شده است. چونکه در این میان محتوا با کیفیت اندک برنده اصلی است.
برخلاف فیسبوک و توئیتر که از الگوریتم های مختلف پست هایی با بیشترین میزان کامنت یا لایک در بالای صفحه قرار می دهد، WT: Scocial جدیدترین لینک ها را بالای صفحه نشان داده است. حتی امکان دارد گزینه«upvote» در آینده به این سرویس اضافه شود.
همینطور WT: Scocial از کسب وکارهای کوچک پشتیبانی می کند. WT: Scocial قول می دهد فضایی را ایجاد کند که عاملان خطرناک حذف شوند.
عضویت در این سرویس مجانی خواهد بود اما درحال حاضر نام فرد باید در لیست انتظار ثبت گردد، به سرویس کمک مالی کند یا دوستانش را دعوت کند.
این سرویس که یک ماه از عمر آن می گذرد حدود ۵۰ هزار کاربر دارد.

دسته‌ها