ایلان ماسک: برای شهرنشینی در مریخ به ۲۰ سال زمان و ۱۰۰۰ موشک استارشیپ نیاز است

خرید بک لینک برای شهرنشینی در مریخ به ۲۰ سال زمان و ۱۰۰۰ موشک استارشیپ نیاز است
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، ایلان ماسک اخیرا در حساب کاربری توییتر خود جزئیات بیشتری در مورد آنچه برای رسیدن به مریخ و ایجاد یک شهر پایدار در آنجا مورد نیاز خواهد بود، به اشتراک گذاشته است.
مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) و کارمندان و مهندسان شرکتش تلاش زیادی در راه تحقق این چشم انداز بلندمدت و ایجاد یک شهر واقعی در سیاره سرخ انجام می دهند که یک روز بتواند از حیات بشر در سیاره ای جز زمین محافظت کند.
جدول زمانی که ماسک از راه توییتر به اشتراک گذاشته است، می تواند بعنوان یک هدف بلندپروازانه یا یک هدف چشم گیر تعبیر شود.
ایلان ماسک چه گفت؟
وی این خبر را در حالیکه به سوالات کاربران در مورد اظهارات خود در اوایل هفته گذشته درباره استارتاپ نیروی هوایی ایالات متحده در کالیفرنیا پاسخ می داد، در توییتر خود به اشتراک گذاشت.
وی در سه توییت پشت سر هم نوشت: هزار موشک برای ایجاد یک شهر پایدار در مریخ مورد نیاز است. همانطور که می دانید، سیارات(مریخ و زمین) فقط هر دو سال یک مرتبه در یک صف قرار می گیرند. ازاین رو حدود ۲۰ سال طول خواهد کشید تا یک میلیون تن محموله از زمین به پایگاه “Mars Base Alpha” در مریخ منتقل شود که امیدوارم برای پایداری این شهر کافی باشد.
ماسک اظهار داشت: هزینه پرتاب هر استارشیپ با هدف توسعه یک شهر پایدار در مریخ حداقل دو میلیون دلار خواهد بود و حدود هزار استارشیپ برای تحقق این شهر نیاز است.
این موشک ها احتیاج به حمل بار، زیرساخت ها و خدمه از سیاره زمین دارند که تکمیل این پروژه ۲۰ سال به طول خواهد انجامید. دلیل این فاصله دو دهه ای هم این است که دو سیاره زمین و مریخ فقط هر دو سال یک مرتبه هم سو می شوند، ازاین رو بین هر پرواز باید مدتی فاصله بیافتد.
ماسک همینطور به توضیح جزئیات بیشتری در مورد موشک استارشیپ پرداخت. طبق گفته وی، طراحی استارشیپ بگونه ای است که می تواند روزانه تا سه بار پرواز کند و با قابلیت استفاده مجدد ساخته شده است.
این اظهارات بدان مفهوم است که بیشتر از ۱۰۰۰ پرتاب هر سال برای هر استارشیپ اتفاق می افتد. اگر اسپیس ایکس به اندازه ای که حالا موشک فالکون دارد(تقریباً ۱۰۰ عدد)، استارشیپ بسازد، با عنایت به اینکه هر کدام از آنها می توانند حدود ۱۰۰ تن بار حمل کنند، به این مفهوم خواهد بود که اسپیس ایکس هر ساله بیشتر از ۱۰ میلیون تن محموله را به مدار پرتاب کند.
وقتی همه چیز آماده شود ابتدا باید یک مأموریت سرنشین دار به مریخ بفرستیم که در این مرحله ابتدا تمرکز بر ارسال فضانوردان به ماه است.
ناسا و اسپیس ایکس برای تحقق این مأموریت ها دست به دست هم داده اند. این برنامه مقرر است با نشاندن فرودگر تا سال ۲۰۲۲ و اعزام خدمه تا سال ۲۰۲۴ بر روی ماه به انجام برسد. پس می توان به ارسال افراد به مریخ فکر کرد.

منبع:

دسته‌ها