طی طرح آزمایشی در کالیفرنیا هیوندای سرویس تاکسی خودران راه اندازی می نماید

خرید بک لینک: شرکت هیوندای می خواهد با همکاری چند شرکت دیگر، یک سرویس تاکسی خودران را طی یک طرح آزمایشی به کار بگیرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت “هیوندای”(Hyundai) می خواهد در هفته آینده، کاروانی از خودرو های الکتریکی و خودران که به سیستم خودران استارتاپ چینی موسوم به “پونی آی”(Pony.ai) و پلت فرم رانندگی شرکت آمریکایی “ویا”(Via) مجهز هستند، به کار بگیرد و از آنها برای کمک به رفت و آمد مسافران در جاده های عمومی استفاده نماید.
هیوندای با همکاری چند شرکت دیگر، سرویس خدمات تاکسی های خودران موسوم به “بوت راید” (BotRide) را در کالیفرنیا آغاز خواهدنمود. این خدمات، خودروی بدون راننده را شامل نمی گردد و برای حفظ ایمنی، یک راننده انسان هم در خودرو حضور خواهد داشت. این برنامه فقط با همکاری چهار شرکت “اتوایکس” (AutoX)، پونی آی، “ویمو” (Waymo) و “زوکس” (Zoox) صورت می گیرد که مجوز اجرای خدمات خودرا با استفاده از وسایل نقلیه خودران در ایالت کالیفرنیا دریافت کرده اند.
مسافران می توانند سفر خودرا با کمک یک اپلیکیشن تلفن همراه هماهنگ کنند و بدین ترتیب، امکان انتخاب مستقیم را داشته باشند. الگوریتم های شرکت ویا می توانند امکان جابجایی مسافران بیشتری را فراهم آورند و سیستم شرکت پونی آی نیز به مسیریابی ساده تر کمک می نماید.

هیوندای باور دارد که “بوت راید” می تواند در آینده، تجربه یک سفر بدون راننده را برای مسافر خود فراهم آورد اما درباره زمان آن توضیحی نداده است.
“کریستوفر چانگ”(Christopher Chang)، مدیر بخش رشد تجاری، راهبرد و فناوری اظهار داشت: هیوندای، از بوت راید جهت بررسی رفتار مسافران هنگام سفر با خودروی خودران استفاده می نماید. برنامه آزمایشی بوت راید، گام مهمی در تجاری سازی این صنعت به حساب می آید.

منبع:

دسته‌ها