دوربینی که در تاریکی حدودا مطلق فوکوس می کند

خرید بک لینک: دوربین جدید فوجی فیلم موسوم به X-Pro3 همراه با فراهم کردن تصویری واضح امکان فوکوس در تاریکی بسیار زیاد را نیز فراهم می آورد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فوجی فیلم(Fujifilm) به شکل رسمی از دوربین جدید خود به نام “X-Pro۳” رونمایی نمود که جامعه عکاسان خیابانی و عکاسان خبری را هدف قرار داده است، چونکه قابلیت فوکوس در تاریکی زیاد را دارد.
این دوربین دارای چندین خاصیت عجیب و غریب است، همچون صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و نمایشگر ۱.۶۵ میلیون نقطه ای در پشت نمایشگر اصلی که بدون چرخاندن آن به پایین نمی توان آنرا دید. غیر از این ها، این نمایشگر تنها سرعت شاتر، دهانه لنز و سایر اطلاعات اولیه یا شبیه ساز فیلم را نشان میدهد.
فوجی فیلم می گوید ایده این است که عکاس را از حواس پرتی خلاص کند و به آنها کمک نماید تا در لحظه بمانند. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: وقتی بجای آنکه فقط صحنه ای که عکاسی می شود جلوی چشم عکاس باشد، با سوژه ارتباط برقرار شود، عکاس می تواند هنر خودرا بروز دهد.
اگر این مورد برای شما به اندازه کافی عجیب نیست، نکته دیگر در این دوربین، نمایشگر ترکیبی نوری/الکترونیکی هیبریدی آن است. در حالت بردیاب(rangefinder)، شما بجای یک نمایشگر الکترونیکی به دنبال نور هستید. بدین سبب از نظر نظریه می توان سریع تر عکس گرفت. اگر هم ترجیح می دهید یک نمای الکترونیکی داشته باشید می توانید آنرا به تصویر سریع و شفاف ۳.۶۹ میلیون نقطه ای ۲۰۰ هرتز تبدیل کنید.

این دوربین مانند مدل X-T۳ از یک سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی و موتور تصویربرداری چهار هسته ای بهره می برد.
فوجی فیلم می گوید عملکرد فوکوس خودکار(AF) این دوربین در بین دوربین های موجود در بازار بی نظیر است، چونکه می تواند در سیاهی شب به خوبی عمل کند.
در صورتیکه “X-Pro۳” حداکثر اختیار و کنترل را به عکاسان حرفه ای می دهد، همین طور از ترفندهای هوش مصنوعی شبیه به تلفن هوشمند برای تسهیل امور استفاده می نماید.
حالت جدید HDR این دوربین بطور خودکار چندین عکس را بطور همزمان ثبت می کند و آنها را در دوربین ترکیب می کند تا در مقایسه با قابلیت های استاندارد عکس، دامنه دینامیکی بیشتری در تصویر ایجاد کند. در عین حال این خاصیت بدون ایجاد تقویت اغراق آمیز رنگ ها کار می کند.
از لحاظ تصویربرداری این دوربین نمی تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۴K ۱۰ بیتی فیلمبرداری کند، برای اینکه برای این منظور طراحی نشده است. با این وجود می توان ضبط ویدئوهای DCI ۴K (۴۰۶۹ در ۲۱۶۰ پیکسل) را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یا کیفیت ۱۰۸۰p با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را از آن انتظار داشت.
صفحه نمایش این دوربین ۱۸۰ درجه می چرخد، اما به سبب برآمدگی پشتش(برای همان سوژه در لحظه ماندن عکاس) نمی توان از آن برای گرفتن سلفی بهره برد.
یک درگاه میکروفون ۲.۵ میلی متری نیز روی بدنه دوربین وجود دارد، اما خبری از جک هدفون نیست.

بدنه X-Pro۳ که برای کاربران حرفه ای ساخته شده از تیتانیوم است و از فناوری “پلاسمای سرد” برای مقاوم کردن آن در مقابل خراش استفاده شده است. شرکت سازنده می گوید این کار آنرا به یکی از بادوام ترین بدنه های دوربین در تاریخ فوجی فیلم تبدیل نموده است.
سایر خاصیت ها شامل یک درگاه برای کارت حافظه SDXC و یک درگاه اسلات USB-C ۳.۱ است.
این دوربین یک دوربین برای همگان نیست، بلکه برای عکاسان حرفه ای با نیازهای خاص طراحی شده است.
رنگ مشکی دوربین X-Pro۳ اواخر پاییز ۲۰۱۹ با قیمت ۱۸۰۰ دلار، رنگ Dura Black و رنگ Dura Silver نیز با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می رسند.

منبع:

دسته‌ها