اپلیکیشن اوبر در صورت احساس ناامنی مسافر، صدای محیط را ضبط می کند

خرید بک لینک: شرکت اوبر به رهبری دارا خسروشاهی بعد از مواجه شدن با موجی از اخبار بد در مورد حوادثی که بعضی از رانندگان این سرویس تاکسی آنلاین برای کاربران به وجود آورده بودند، خاصیت جدیدی را در برنامه خود تعبیه کرده که کاربر به راحتی می تواند در صورت احساس خطر صدای محیط را ضبط کند تا اقدامات لازم از جانب اوبر به سرعت انجام گیرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت اوبر(Uber) بتازگی به سبب نقص و قصور در فراهم کردن ایمنی مسافران، خصوصاً در مورد سوژه شکایات تجاوز جنسی از طرف رانندگان با انتقادهای قابل توجهی روبرو شده است.
اخیرا گزارش شد که این شرکت به کارکنان خود گفته است که گزارش های مربوط به حمله و تجاوز را به پلیس فاش نکنند و همین خبر موجی از انتقادات را به سمت اوبر روانه کرد.
حالا این شرکت تلاش می کند تا با فراهم کردن خاصیت آزمایشی امکان ضبط صدا توسط مسافر از تلفن هوشمند خود در صورت احساس خطر و ناامنی در طول سفر، آنرا مستقیما به اوبر بفرستد.
اضافه شدن این خاصیت ضبط صدا به برنامه اوبر توسط “جین مانچون وونگ” محققی که مهندسی معکوس را برای یافتن خاصیت های جدید برنامه های مختلف انجام می دهد و سابقه کشف های دقیقی را در کارنامه دارد، فاش شده است. او این یافته را در توییتر خود اعلام کرد، اما می گوید که این خاصیت جدید را آزمایش نکرده است، برای اینکه وقتی آنرا یافته در حال انجام یک سفر با اوبر بوده است.
اوبر قبلا هم تلاش هایی را برای انجام اقدامات ایمنی مانند خاصیت “RideCheck” در شرایط اضطراری و درخواست کمک، داشته است.
بنظر می رسد این خاصیت جدید تلاش تازه اوبر در امتداد همین مسیر است تا ابزارهای ایمنی بیشتری را در برنامه خود قرار دهد.
شرکت تاکسی آنلاین چینی موسوم به “دیدی”(Didi) نیز به دنبال اعلام خبر تجاوز و قتل دو مسافر زن، خاصیت ضبط صدا را به برنامه خود افزوده است.
بدین سبب می توان از این خاصیت بعنوان یک امکان خوب برای آگاه کردن شرکت و پلیس در مواقع اضطرار یاد کرد، جایی که مسافر احساس خطر می کند و کار بیش از اندازه با گوشی توجه فرد مهاجم را جلب می کند یا اصلا امکان انجام این کار ندارد ولی به راحتی با ارسال صدای محیط و مکالمات خود و راننده می تواند از مهلکه نجات پیدا کند.

منبع:

دسته‌ها