در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛ دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری تصویب گردید

به گزارش خرید بک لینک کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری را تصویب کرد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، این دستورالعمل در جلسه شماره ۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات و در جهت اجرای بند ۳-۲ مصوبه شماره ۲۷۰ این کمیسیون به تصویب رسید.
بر مبنای این دستورالعمل، پیامکهای انبوه اضطراری فقط در شرایط بحران، مطابق تعریف سازمان مدیریت بحران کشور یا شرایط اضطرار که تنها شامل موارد در رابطه با امنیت ملی است، قابل ارسال خواهد بود.
با توجه به اینکه اطلاع رسانی وقوع بحران در سطح ملی بر عهده وزیر کشور و در استان ها و شهرستان ها بر عهده استاندار و فرماندار است، محتوای پیامکی تائید شده توسط مراجع مذکور، در سطح ملی توسط کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور که در وزارت ارتباطات مستقر است و هم در سطح استان و شهرستان ها توسط کارگروه استانی مدیریت بحران، به عرضه کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می شود.
بر اساس این مصوبه، اطلاع رسانی و محتوای پیامکی موارد در رابطه با اضطرار باید با تائید مراجع ذی صلاح تعیین شده توسط شورایعالی امنیت ملی صورت گیرد. این موارد توسط سازمان تنظیم مقررات به عرضه کنندگان خدمات ابلاغ می شود.
همچنین مطابق این مصوبه، عرضه کنندگان خدمات ارتباطی موظف می باشند در قالب ابلاغ کارگروه های ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران، نسبت به ارسال بموقع پیامک های انبوه اضطراری اقدام نمایند.
علاوه بر این، این نکته مورد تاکید است که پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته باشد و متن پیامک تا حد ممکن، مختصر و صرفاً دربرگیرنده اطلاعات ضروری باشد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این مصوبه را در ۹ ماده به تصویب رسانده و تاکید کرده است که این مقررات برای ارسال پیامک های سریع هم لازم الاجرا است.

دسته‌ها