اپل، گوگل را به گمانه زنی نادرست در مورد آیفون متهم کرد

خرید بک لینک: شرکت اپل در بیانیه جدیدی، صحبت های گوگل در مورد هک شدن آیفون را گسترش یک گمان نادرست در بین کاربران دانست و از آن انتقاد نمود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت اپل، پژوهشگران گوگل را به گسترش گمان نادرست در مورد آیفون متهم کرده است. گوگل قبل از این اعلام نموده بود که امکان هک شدن اطلاعات کاربران آیفون طی یک عملیات بلندمدت هک وجود دارد و این مساله را ناشی از عدم دقت اپل دانست.
“فرد سینز”(Fred Sainz)، سخنگوی اپل اظهار داشت: اطلاعیه ای که توسط گوگل انتشار یافته، نتایج بدی به دنبال داشته است و امکان دارد خیلی از کاربران اپل را تحت تاثیر قرار دهد. امکان دارد کابران با این بیانیه گوگل، تصور کنند که در معرض خطر قرار دارند و اطلاعات شخصی آنها بسادگی قابل هک شدن است.
وی ادامه داد: حادثه پیش آمده، یک حمله متمرکز کوچک بود و فقط تعداد کمی از وب سایت های در رابطه با مسلمانان اویغوری ساکن در چین را تحت تاثیر قرار داد. ما صرف نظر از مقیاس حمله، ایمنی و امنیت همه کاربران را موضوعی بسیار جدی می دانیم.
گوگل بعد از پیش آمدن این مشکل، آیفون را به بررسی فعالیت های خصوصی کاربران در زمان واقعی متهم کرد و این هراس را در بین کاربران آیفون به وجود آورد که شاید ابزار مورد استفاده آنها تحت کنترل باشند.
پژوهشگران “پروژه زیرو”(Project Zero) گوگل، از یک عملیات هک خبر داه بودند که طی آن، اگر کاربران آیفون به وب سایت های مخرب رجوع می کردند، اطلاعات آنها همچون تصاویر، محل زندگی و داده های دیگر، قابل دستیابی بود. بدین ترتیب، تنها دیدن یک وبسایت هک شده کافی بود تا آیفون مورد حمله قرار بگیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن حمله، بسادگی بررسی شود.
سینز افزود: اپل باور دارد که این حملات فقط به مدت دو ماه رخ داده اند؛ نه دو سالی که گوگل به آن اشاره نموده است. ما موارد لطمه پذیر آیفون را در ماه فوریه تعمیر کردیم و توانستیم این مشکل را نیز به سرعت و تنها در ۱۰ روز حل نماییم.

منبع:

دسته‌ها