بزرگترین کامیون خودران جهان شارژ نمی خواهد!

خرید بک لینک بزرگترین کامیون خودران جهان شارژ نمی خواهد!
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، گاهی اوقات یک ماشین آن قدر در جهت هدف خود خوب تنظیم شده است که به سختی می توان باور کرد که قبلا ساخته نشده است.
یک شرکت سوئیسی یک کامیون کمپرسی غول پیکر با یک پیشرانه تمام الکتریکی به بازار عرضه نموده است. بزرگترین خودروی برقی با بزرگترین بسته باتری امکان دارد که تابحال دیده ایم و به علت اینکه انرژی مورد نیاز خویش را از ذخیره انرژی حاصل از حرکت در سر پایینی ها تامین می کند، شاید هیچ گاه احتیاج به شارژ شدن پیدا نکند.
شرکت “هیمبرگ”(Heimberg) با همکاری آزمایشگاه فدرال علوم مواد Empa و دانشگاه علمی کاربردی “برن” و شرکت NTB، یکی از مدلهای غول برند کوماتسو موسوم به “HD۶۰۵-۷” را گرفته اند، موتور دیزلی ۲۳ لیتری آنرا بیرون آورده و به جای آن موتورهای الکتریکی قدرتمند و یک بسته باتری هیولای ۶۰۰ کیلووات ساعتی جایگزین کرده اند و نام آنرا “ای دامپر”(EDumper) گذاشته اند و آنرا برای کار در معدن سنگ منطقه “پری” در حدود ۱۰۰ کیلومتری زوریخ فرستاده اند.

کار در این معدن فرصتی نادر به “ای دامپر” برای تولید حدودا همه انرژی مورد نیاز خود داده است. چونکه در این معدن، این کامیون با حدود ۶۰ تن سنگ بارگیری می شود که باید آنرا به نقطه ای در پایین کوه منتقل کند. شیب ۱۳ درجه ای این جاده و بار سنگین پشت کامیون به “ای دامپر” اجازه می دهد تا باتری خویش را از نیروی حرکتی شارژ کند. قدرت تولید و ذخیره شده حدودا برای بازگشت کامیون خالی به بالای کوه کافی است. بدین ترتیب “ای دامپر” اغلب مواقع احتیاج به شارژ شدن از راه برق مستقیم نخواهد داشت.
پایگاه خبری اشپیگل می گوید “ای دامپر” بر خلاف برخی گزارش ها بیشتر از آنچه که مصرف می کند، برق تولید نمی نماید. ازاین رو بخصوص در زمستان، هنگامی که زنجیر چرخ ها به صورت قابل توجهی سبب افزایش مصرف انرژی می شوند، باتری آن شاید گاهی اوقات به شارژر نیاز پیدا کند.

“ای دامپر” بعد از ۱۰ سال، ۳۰۰ هزار تن سنگ را حمل خواهد نمود و سبب پیشگیری از انتشار ۱۳۰۰ تن CO۲ در جو خواهد شد، چونکه دیگر نیاز نیست نیم میلیون لیتر گازوئیل بسوزاند و این یک پیروزی بزرگ برای همه است.

دسته‌ها