پردازش تصاویر ماهواره ای؛ آبگیری حداکثری تالاب شادگان، کرخه و اروند رود

خرید بک لینک: پردازش تصاویر ماهواره ای از مانداب سیل در محدوده تالاب شادگان و رود کرخه در استان خوزستان، از آبگیری حداکثری این دو پهنه آبی کشور حکایت دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، سازمان فضایی ایران نقشه فضایی پهنه مانداب سیل در جنوب خوزستان-محدوده تالاب شادگان، خرمشهر و آبادان و نیز پهنه مانداب سیل در پایین دست رود کرخه – محدوده سوسنگرد و بستان را منتشر نمود. نتایج حاصل از پردازش تصویر تالاب شادگان که از ماهواره سنجشی سنتینل ۲ در خردادماه امسال به دست آمده است بیان کننده شرایط آبگیری حداکثر در بستر اصلی و فرعی رودخانه کرخه و اروند رود است. پهنه های آبی در تالاب شادگان (شرق نقشه) و تالاب هورالعظیم (شمال غرب نقشه) نیز بارز است. مانداب ناشی از سیل رود کرخه نیز کماکان در جنوب کشت و صنعت سلمان فارسی و همین طور زمین های کشاورزی واقع در شمال شرق کشت و صنعت امیر کبیر مشاهده می شود.

درهمین حال پایش ماهواره ای پهنه مانداب سیل در پایین دست رود کرخه – محدوده سوسنگرد و بستان با پردازش تصویر ماهواره سنتینل -۲ به روش استخراج عوارض نیمه اتوماتیک در سازمان فضایی ایران تولید شده است. محدوده مورد مطالعه واقع در استان خوزستان در غرب و شمال غربی شهر اهواز است. در این نقشه پهنه های مانداب با هاشورهای زرد رنگ و پوشش گیاهی با درجات مختلف رنگ قرمز نشان داده شده است. تصاویر ماهواره ای مورد استفاده Sentinel-۲ با توان تفکیک مکانی ۱۰ متر است.

منبع:

دسته‌ها