در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ رخ داد افزایش ۷۰ درصدی دانشگاه های ورشکسته در انگلیس

خرید بک لینک: تعداد دانشگاه های انگلیس که با کسری بودجه مواجهند در عرض یک سال ۷۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از بی بی سی، در سال تحصیلی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸، هزینه های ۳۲ مؤسسه تحصیلات تکمیلی در انگلیس بیشتر از میزان درآمدشان بوده است در حالی که این تعداد در سال تحصیلی ماقبل ۱۹ موسسه بود.
بنابر اعلام اتحادیه دانشگاه ها و کالج های انگلیس(UCU)، افزایش کسری بودجه در دانشگاه های این کشور منجر به کاهش پشتیبانی از کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان شده است.
وزارت آموزش انگلیس در این باره اظهار نظر نکرده است. سخنگوی اتحادیه دانشگاه های بریتانیا که نماینده مؤسسات آموزش عالی این کشور است می گوید: به رغم چالشها و شرایط مالی ناپایدار دانشگاه ها با موفقیت در حال اداره کردن مسائل مالی خود هستند.
در انگلیس، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته در عوض کسری بودجه مؤسسات تحصیلات تکمیلی هم افزایش یافته است.
“ماریا بتول” یکی از دانشجویان دانشگاه “برادفورد”( Bradford) اظهار کرد، کسری بودجه ۱۲ میلیون پوندی دانشگاه او موجب ایجاد نگرانی در دانشجویان شده و تحصیلات آنها را در معرض خطر قرار داده است.
وی ادامه داد، من واقعاً نسبت به اوضاع مالی دانشگاهم احساس نگرانی می کنم برای اینکه که طی دو سال اخیر بیشتر از ۲۰۰ کارمند دانشگاه تعدیل نیرو شدند.
وی گفت، پس این به این معناست که حمایت کمتری از دانشجویان صورت می گیرد. بدین سبب شرایط تحصیل و یادگیری استرس زاتر و دشوارتر است.
“مت وادوپ” از UCU اظهار داشت: دانشگاه ها به سبب افزایش دستمزد، حقوق های بازنشستگی کارکنان و شرایط نامعلوم “برکزیت”(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گرفتار کمبود منابع مالی شده اند.
در سال ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ از هر چهار دانشگاه انگلیس، یک دانشگاه گرفتار کمبود منابع مالی شده است که این میزان در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ یک دانشگاه از هر ۱۰ دانشگاه بود.

منبع:

دسته‌ها