افسردگی با عملکرد روده ها مرتبط می باشد

خرید بک لینک: شواهد علمی دو مطالعه جدید نشان داده است که ایجاد افسردگی با مکانیسم روده مرتبط می باشد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان مرکز پزشکی دانشگاه “کلمبیا” نشان دادند که میزان کم ” سروتونین “( serotonin) که نوعی انتقال دهنده عصبی در رابطه با افسردگی است، می تواند مستقیماً نتیجه اختلالات روده ای باشد.
همچون این اختلالات می توان به یبوست اشاره نمود.
این مطالعه در حالی انجام گرفته که یک پروژه تحقیقاتی دیگر توسط محققان “بیمارستان کودکان فیلادلفیا” از آن حکایت می کند که انتقال باکتری های روده ای از یک موش با نشانه های افسردگی به موشی سالم می تواند رفتارهای افسردگی موش اول را به موش دوم هم منتقل کند.
درون دستگاه گوارش ما یک شبکه عصبی گسترده وجود دارد که بزرگترین مجموعه ی نورون های موجود در بدن در خارج از مغز بشمار می رود و معمولاً روده بعنوان “مغز دوم” مشهور است.
نورون های روده مسئولیت تولید ۹۰ درصد سروتونین مورد استفاده بدن را به عهده دارند. سروتونین باعث تنظیم تحرکات روده می گردد.
اصولاً اختلالات روده ای بیشتر از جانب افرادی گزارش می شود که از افسردگی شدید رنج می برند. این در شرایطی است که ما می دانیم که میزان کم سروتونین می تواند سلامت ذهنی یک فرد را تحت تأثیر قرار دهد.
حال این مطالعه جدید نشان داده است که میزان کم سروتونین می تواند باعث بروز اختلالات روده ای و مغزی شود.
تحقیقات دوم نشان داده است که کاهش تولید سروتونین سبب بروز اختلالی قابل توجه در دستگاه گوارش موش ها شد که از میان آنها می توان به کاهش نورون های روده و کاهش سرعت حرکت محتویات روده اشاره نمود.
تغییراتی که در موش های مبتلا به یبوست نشان داده شد، با تغییراتی که در انسان پدید می آید یکسان هستند.
مهم تر اینکه معلوم شد یک روش درمانی جدید برای افسردگی که قبل از این آزمایش شده است، روی افزایش سروتونین در روده موش ها مؤثر بود و علایم یبوست در آنها را بهبود بخشید.
ازاین رو با بررسی این تحقیقات به این نتیجه می رسیم که بیماری های ذهنی تنها به مغز بستگی ندارد و می توانند منشأ گوارشی هم داشته باشند.
گرچه که هر دوی این پروژه ها در مرحله حیوانی هستند، ولی محققان امیدوارند که تحقیقات سروتونین را در فاز انسانی هم انجام دهند.

منبع:

دسته‌ها