با تلاش پژوهشگران آمریکایی صورت می گیرد جذب دی اکسید کربن هوا با کمک درختان مکانیکی

به گزارش خرید بک لینک پژوهشگران آمریکایی، فناوری جدیدی ابداع نموده اند تا امکان جذب و استفاده از دی اکسید کربن هوا را فراهم نمایند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اینجینیر، پژوهشگران “دانشگاه ایالتی آریزونا” (ASU)، نوعی درخت مکانیکی ابداع نموده اند که می تواند دی اکسید کربن را جذب نماید تا از آن برای کاربردهای صنعتی و کشاورزی استفاده گردد.
در این فناوری، از صفحه هایی با قدرت مکش استفاده شده که در ستون ها قرار گرفته اند. با بالا رفتن درخت های مکانیکی، صفحه ها در معرض هوای محیط قرار می گیرند و دی اکسید جو را جذب می کنند. صفحه ها بعد از پر شدن، به سمت پایین حرکت می کنند و در ستون ها قرار می گیرند. سپس دی اکسید کربن، از ستون ها خارج می شود تا به فروش برسد یا مورد استفاده تجاری قرار گیرد.
مجموعه ای از ۱۲ درخت مکانیکی می تواند روزانه یک متریک تن (معادل هزار کیلوگرم) دی اکسید کربن را جذب نماید و هزینه صرف شده برای هر تن، کمتر از ۱۰۰ دلار خواهد بود. به قول پژوهشگران، این فناوری، کمترین هزینه را برای مرتفع ساختن دی اکسید کربن هوا به همراه دارد و همین ویژگی، آنرا به یک چاره قابل اطمینان برای کاهش تغییرات اقلیمی در مقیاس بزرگ تبدیل می کند.
پروفسور “کلاوس لاکنر” (Klaus Lackner)، استاد مهندسی دانشگاه آریزونا و مبتکر این فناوری اظهار داشت: شرایط محیط زیست و میزان تغییرات اقلیمی، هم اکنون به حدی رسیده که باید صحبت کردن درباره آنرا متوقف نماییم و کاری در این مورد انجام دهیم.
دی اکسید کربن، یک محصول زائد است که ما آنرا هر روز با رانندگی کردن و روشن کردن چراغ ها تولید می نماییم. فناوری ما می تواند دی اکسید کربن را از جو بیرون بیاورد و آنرا برای تبدیل شدن به یک گاز صنعتی بازیافت کند.
پژوهشگران قصد دارند این فناوری را در خلال یک طرح آزمایشی، در یک مزرعه به کار ببرند تا بتوانند روزانه ۱۰۰ متریک تن دی اکسید کربن را جذب کنند. به قول پژوهشگران، مزارعی که در آنها از درختان مکانیکی استفاده می شود، می توانند سالانه ۳.۸ میلیون تن دی اکسید کربن را جذب کنند.

دسته‌ها