وزیر ارتباطات عنوان کرد: یک چهارم درآمدهای واریزی به خزانه به وزارت ارتباطات بازگشته است

به گزارش خرید بک لینک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز کردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدجواد آذری جهرمی بامداد دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهارکرد: طی سال های گذشته با استفاده از پول نفت شبکه حمل و نقل در کشور شکل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم عرضه دهیم.
وی اضافه کرد: در همین شرایط یک شرکت خصوصی با تاکید بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یک ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می کند.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون کاربر داریم که ظرفیت بزرگی است. امروز ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم و خراسان نقش خوبی در این حوزه داشته و برای رشد کسب و کارها مناسب می باشد.
وی بیان کرد: وظیفه دولت در این حوزه اجرا نیست و باید نقش قانون گذار و تسهیل گر داشته باشد و ما تلاش می نماییم این مهم را در وزارت ارتباطات به انجام رسانیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: تابحال ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز کردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته و با این پول باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و صنعت فضایی را هم به پیش ببریم.
جهرمی افزود: خواسته جوانان از ما رفع موانع و قرار دادن امکانات در ابتدای کار است و در این راستا تصمیم گرفتیم فضاهای مازاد در وزارت ارتباطات را تجهیز ودر اختیار شرکت های جدید قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در این راستا مجوز خوبی هم جهت استفاده از معافیت شرکت های علم و فناوری از مالیات گرفته ایم.برای اجرای این کار ۲ مدیر را در خراسان رضوی عزل کردم چونکه فکر می کردند این فضاها ارث پدری آنهاست و اگر مدیری در هرجای کشور مقاومت کند تغییر خواهد نمود.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: نگاه سنتی و فئودالی که اگر مدیری املاک بیشتر داشته باشد قوی تر است را قبول نداریم و دیدگاه واگذاری فضاها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می دهیم.
جهرمی با اشاره به فعالیت پارک های علم و فناوری دیجیتال در کشور اظهار داشت: شرکت هایی با سرمایه اولیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به این پارک ها وارد شده و حمایت لازم از آنها تارسیدن به سرمایه ۵ میلیارد تومانی ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: دسترسی به این پارک ها برای همه شرکت های دارای شرایط ممکن خواهد بود و هر شکرتی که در رابطه با مدیران وزارت ارتباط باشد حق حضور در این مراکز را نخواهد داشت.

دسته‌ها