مدیرعامل شرکت زیرساخت: نرخ پهنای باند اینترنت گران نمی گردد

به گزارش خرید بک لینک مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: در سال ۹۸، نرخ عرضه پهنای باند اینترنت به اپراتورهای ارتباطی افزایش نخواهد یافت.

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بنا نداریم در سال ۹۸ نرخ پهنای باند اینترنت را افزایش دهیم، تصریح کرد: برای کاهش قیمت تعرفه پهنای باندی که به اپراتورهای ارتباطی فروخته می شود هنوز برنامه مشخصی در دست نیست.
وی اضافه کرد: برای کاهش تعرفه ها باید میزان درآمد و هزینه ها را ارزیابی کرده و بعد از آن در مورد کاهش قیمت تصمیم گیری نماییم اما آنچه مسلم است روال چند سال اخیر در زمینه هزینه تعرفه پهنای باند به سمت کاهش قیمت بوده است.
عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸، هزینه و درآمد مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت در کلیات بودجه آمده است، افزود: مبحث قیمت گذاری خدمات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. در لایحه بودجه ۹۸، سهم دولت از پهنای باند به صورت مجزا مشخص نشده و تنها درآمد و هزینه کل شرکت و سود سهام دولت برآورد می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه نرخ پهنای باند در سال ۹۶، کاهش ۲۵ درصدی داشته است، اضافه کرد: از اول آذر سال ۹۶ قیمت پهنای باند داخلی و هم هزینه انتقال حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد. از جانب دیگر در سال ۹۷ هم در شهریور ماه با اصلاح مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بر اساس محاسبه پیک ترافیک اینترنت، شاهد کاهش ۱۸ درصدی هزینه اپراتورها بودیم. در این مصوبه قبل از این مصرف پهنای باند برای هر پیک ترافیک در هر شهر محاسبه می شد اما بعد از آن برای کمک به تمرکز زدایی، مصرف پهنای باند به صورت یکجا محاسبه شد. از این حیث این مصوبه کاهش هزینه را برای اپراتورها به همراه داشت.
وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده هم بعد از گذشت چند ماه اول سال و متناسب با وضعیت درآمدی، اصلاحاتی روی نرخ پهنای باند خواهیم داشت و هرچه اپراتورها از شبکه زیرساخت ارتباطی کشور بیشتر استفاده کنند، طبیعتاً کاهش تعرفه را در زمینه پهنای باند خواهیم داشت.
عباسی شاهکوه اظهار داشت: برای سال ۹۸، پیش بینی لایحه بودجه برای شرکت ارتباطات زیرساخت حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.
به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تعرفه پهنای باند مختص به اپراتورهای ارتباطی است و در زمانی که این تعرفه کاهش پیدا کند اپراتورها هم می توانند قیمت نهایی مصرف کننده را در همین حد کاهش دهند.

دسته‌ها