ابهام درباره امنیت اطلاعات تلفن های همراه پژوهشگران با هوش مصنوعی اثر انگشت تقلبی ساختند

خرید بک لینک: پژوهشگران آمریکایی توانستند با آموزش یک سیستم هوش مصنوعی، اثر انگشت های تقلبی احداث کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران “دانشگاه نیویورک”(NYU) و “دانشگاه ایالتی میشیگان”(MSU)، نوعی سیستم هوش مصنوعی ابداع نموده اند که می تواند یک کلید اصلی برای اثر انگشت ابداع کند. این ابداع، سوالات بسیاری را در مورد ایمنی تلفن های همراه و ابزار دیگر وابسته به آنها پدید آورده است.
پژوهشگران با استفاده از این سیستم توانستند اثر انگشت های تقلبی موسوم به “اثر انگشت اصلی عمیق”(DeepMasterPrints) احداث کنند و با کمک آنها از عهده تقلید بیشتر از یک اثر انگشت در بین پنج نمونه برآیند.
پژوهشگران در مصاحبه ای گفتند: این سیستم توانست تعداد زیادی از تلفن های همراه – حدود ۳۰ تلفن همراه – را قفل گشایی کند.
آنها آگهی داده اند که این سیستم می تواند یک راه کسب درآمد برای هکرها و روشی برای کلاهبرداری باشد.
در مقاله این پژوهش آمده است: اثر انگشت های اصلی، اثر انگشت هایی هستند که می توان آنها را با خیلی از اثر انگشت های دیگر تطابق داد. ما در این پروژه، اثر انگشت های اصلی موسوم به “اثر انگشت اصلی عمیق” ابداع کردیم که دقت آنها بسیار بیشتر از مدلهای پیشین است.
این روش، با آموزش تصاویر واقعی اثر انگشت به یک “شبکه مولد تخاصمی”(GAN) به وجود آمده است. در شبکه مولد تخاصمی، یک شبکه یادگیری عمیق که مولد نامیده می شود، با یک روند تخاصمی رقابت می کند. شبکه عمیق دیگری که متمایزکننده نامیده می شود، می کوشد نمونه های تولید شده از شبکه مولد را از داده های اصلی متمایز کند. رقابت بین این دو شبکه، در نهایت موجب یادگیری بهتر و بهبود عملکرد هر دو میگردد.
سیستم های مبتنی بر اثر انگشت، معمولا همه اثر انگشت را بررسی نمی کنند بلکه فقط قسمت هایی که در تماس با اسکنر قرار می گیرند، ثبت می شوند؛ در نتیجه فریب آنها ساده است.
شبکه مولد تخاصمی در این بررسی، آثار انگشت تقلبی به وجود آوردند که با نمونه واقعی آنها مطابقت دارند و می توانند علاوه بر چشم انسان، اسکنر را باز فریب دهند. پژوهشگران دریافتند که توانایی تقلید این سیستم، بیشتر از یک اثر انگشت در بین پنج نمونه است.
سیستم می تواند برای هر اثر انگشتی که به جای رمز عبور ذخیره می کند، چندین تصویر نمایش دهد؛ در نتیجه اگر کسی از اثر انگشت خود برای قفل گشایی ابزار استفاده نماید، فقط به تطابق یکی از تصاویر اثر انگشت در سیستم ایمنی نیاز خواهد داشت.
به قول پژوهشگران، اگر تصویر سه انگشت خودرا ذخیره کنید، شاید ابزار شما حدود ۳۰ اثر انگشت را در خود نگه دارد اما با وجود اثر انگشت های اصلی، تنها باید تعداد پنج یا ۱۰ تصویر را احداث کنید.
شبکه مولد تخاصمی، یک الگوریتم را در مورد سوژه خاصی-در این مورد، اثر انگشت- آموزش می دهد و اطلاعات زیادی را به آن وارد میکند. این شبکه ها، از دو شبکه عصبی تشکیل می شوند که با بررسی داده های خام آموزش می بینند. یکی از شبکه ها، به بررسی داده های خام می پردازد و شبکه دیگر، تصاویر تقلبی را بر طبق مجموعه داده ها تولید می کند.
این فناوری علاوه بر ترکیب اثر انگشت، می تواند کاربردهای بسیاری در ایمنی این حوزه داشته باشد. پژوهشگران امیدوارند این پژوهش، در آینده بتواند به ایمنی بیشتر سیستم های احراز هویت کمک نماید.
آزمایش این روش با سه سیستم متفاوت بررسی اثر انگشت و دو مجموعه داده متفاوت نشان داد که این روش، قدرت کافی را دارد و به اثر انگشت یا پایگاه داده خاصی وابسته نیست.

دسته‌ها