چهارمین پروداکت تنک تهران برگزار گردید

به گزارش خرید بک لینک یکی از رویدادهای خودجوش در سیستم استارتاپی ایران، یعنی پروداکت تنک، به همت اسنپ تریپ و بامیلو برگزار گردید.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، در این رویداد افشان سامانی مدیر دپارتمان محصول بامیلو و رامین وطن پرست مدیر محصول یاهو، HP و مدیر دپارتمان محصول Trust Pilot توضیحاتی را درباره چالش های پیش روی مدیران محصول به جهت اینکه بتوانند سایت یا اپلیکیشنی را مطابق با اهداف کسب و کار، نیازهای کاربر و کارایی خلق کنند، عرضه کردند.
پروداکت تنک که با هدف گردهمایی مدیران محصول و تولید هم افزایی بین متخصصان محصول، طراحان و توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن شکل گرفته است، در بیشتر از ۱۰۰ کشور دیگر هم برگزار می گردد. Product Tank برای اولین بار در لندن و با گردهم آمدن گروهی از مدیران محصول، طراح و توسعه دهنده شکل گرفت و بعد از چند سال در خیلی از کشورهای دیگر هم برگزار گردید.
چهارمین پروداکت تنک تهران در حضور بیشتر از ۷۰ نفر از متخصصان جوان این این حوزه و سخنرانی افشان سامانی برگزار گردید. سامانی که سه سال است از کانادا به ایران بازگشته، از چالش های خود بعنوان توسعه دهنده وب و یافتن جایگاه خود بعنوان مدیر محصول و مسیر مشکلی که طی کرده است؛ اظهار داشت: « من خوش شانس بودم که بعنوان یک مدیر محصول توانستم در چند شرکت معتبر کار کنم و همه ریزه کاری ها را در عمل یاد بگیرم.»
وی در این نشست از چالش های موجود در عرصه طراحی و توسعه محصول در ایران اظهار داشت: « وقتی از کانادا برگشتم تا در بامیلو تیم محصول را راه اندازی کنم، متوجه شدم که تا چه حد طراحی محصول در ایران ناشناخته و مبهم است. معمولا در ایران، محصول متناسب با نیاز کاربر طراحی نمی گردد و این چالش بزرگی را برای مدیران محصول و البته کاربران محصول بوجود آورده است.»
در ادامه این جلسه رامین وطن پرست از ساختار منطقی شکل گیری یک محصول و سوالات بنیادینی که یک توسعه دهنده یا طراح برای تولید یک محصول باید از خود بپرسد، صحبت کرد. وی که تجربه مدیریت محصول در سایت یاهو و محصولات hp را دارد، همینطور در مورد دلایل شکست نوکیا برابر محصولات اپل توضیح داد.
وی با اشاره به اینکه گاه زیرساخت ها همگی فراهم هستند و برای موفقیت باید چارچوب هایی که مانع رشد و تغییر هستند را از سر راه برداشت، اضافه کرد: «شاید جالب باشد بدانید که محصولات اپل همگی در نوکیا وجود داشتند ولی یکی از دلایلی که نوکیا شکست خورد، غرور بیجای مدیران نوکیا بود که حاضر به تغییر ساختارهای ذهنی خود نبودند.»
وطن پرست اعتقاد دارد برای هر تغییری در محصول باید سوال اصلی را پیدا کرد و برای آن بهترین پاسخ را یافت.
اسنپ تریپ بعنوان بانی این رویداد، علاقمند است تا با کمک به توسعه دهندگان، طراحان و مدیران محصول به ارتقای صنعت ICT و البته رشد استارتاپ های موثر در حوزه تجارت الکترونیک کمک نماید. پروداکت تنک از همه علاقمندان دعوت می کند برای هم فکری و حل چالش های این حرفه در این رویدادها که در آینده هم برگزار می شود، شرکت نمایند و با همکاران خود، مشکلاتشان و البته چاره ها آشنا گردند. این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دسته‌ها